Plutselig ble det helomvending…

Categories Blogg

En skolegutt ble ikke akkurat fornøyd forrige helg når vi fortalte at pappaen skulle bort denne helgen, tenk at pappa skulle reise bort uten han!
Sånn er det bestandig, han vil jo gjerne være med på alt som skjer.
Ikke ble det bedre når vi fortalte at han skulle være hos besteforeldrene fra lørdag til søndag heller, hvis han ikke fikk være med pappa så skulle han ihvertfall være hjemme med mammaen sin!
Jeg hørte hvordan han trampet opp trappa forrige helg, og like etter smalt døren til rommet hans igjen.

Spraglen er tatt inn, og først nå ser jeg hvor stor den er blitt…

Men på onsdag hadde han tydeligvis fått tenkt seg om, for plutselig kunne ikke far reise fort nok. For når han hørte planene som både jeg og besteforeldrene hadde lagt ble han plutselig veldig utålmodig, dagene kunne nå ikke gå fort nok.
Det er ikke bestandig like lett å være liten, spesielt ikke når han er så vant med å ha både mamma og pappa i nærheten stort sett hele tiden.
Heldigvis har han gjort helomvending nå, pappa kan bare reise for han til besteforeldrene og ha det gøy.

Jeg må innrømme at jeg er litt spent jeg også, for selv om jeg har fantastiske assistenter rundt meg i helgen så blir det en ny situasjon for de også.
Nattevakten har fått opplæring i hvordan hun skulle legge meg denne uken, og det er nemlig ikke bare bare.
Jeg har så mange puter både her og der som skal brettes på en spesiell måte, ja selv jeg blir svett bare av å tenke på det.
Men i morgen reiser gubben så nå får det bære eller briste, dessuten har både han og jeg godt av å se at ting fungerer når jeg er alene noen dager.

Jeg har holdt på å gå ut av mitt gode skinn idag, ja det var like før jeg erklærte meg selv sinnsyk.
Jeg fikk nemlig besøk i går kveld, og dette var ikke et besøk som jeg ønsket velkommen. Hvor de kom ifra aner jeg ikke, men inn i nesa mi skulle de tydeligvis for enhver pris.
To små bananfluer har irritert vettet av meg idag, og når du sitter i en stol og ikke kan bevege deg så blir det ikke akkurat lettere. Ikke var det hjelp i å rope på assistanse heller, for de var så små at det var tydeligvis bare meg som så de.
Så idag har det ikke vært salmevers som har fylt en liten stue, to bananfluer vekket djevelen til liv igjen.

Tenk at noe så lite kan bidra til at du går helt fra hengslene, jeg ønsker ingen å få ALS men idag skulle jeg ønske to bananfluer fikk hver sin egen diagnose.
Det hele toppet seg når jeg plutselig oppdaget at to var blitt til tre, jeg tør ikke skrive hva som kom ut av kjeften min da!
Så hvis disse bananfluene har flyttet inn for godt så skal det virkelig bli liv her i helgen, det er slettes ikke sikkert huset står når gubben kommer hjem igjen…

16 kommentarer

16 thoughts on “Plutselig ble det helomvending…

  1. Kansje det hjelper å skifte jord på blomsten du har tatt inn,opplevd det samme selv men blomster jeg har tatt inn🌺

      1. At det kom små fluer ,da jeg hadde tatt samme plante som du har fra ute til inne det fulgte fluer med i jorda,tenkte hvis du skiftet blomsterjord på den du har tatt inn at fluene kansje forsvant.

        1. Åååå det har jeg ikke tenkt på siden den står i den andre stuen, det er bare fluer her inne hvor jeg sitter. Men nå må jeg få gubben til å sette seg i den andre stuen for å se om de er der også, det kan jo hende du har rett. Takk for tips.

  2. Helt sykt at du skriver dette, jeg hadde et slikt flygende rasshøl innom her og da tenkte jeg på deg, så innmari frustrerende.. nesa faktisk.. nei, håper guttungen storkoser seg og at du har assistenter gjør ting så greit for deg som det kan bli 🥰🌹

    1. Ja det finnes ikke noe mer irriterende, pokker så innpåsliten de er.

      Krysser fingrene for at helgen blir god, jeg tror nok det går bra med oss alle 💖

  3. Hei, om det Er bananfluer så ta en kopp eller et glass, fyller halv full med vann. Så tar du 1-2 skje med vanlig eddik oppi, litt sukker…ca 1/2 teskje, rører rundt og til slutt EN dråpe Zalo.
    Sett det et sted du ikke ser det;-) Eddiklukta tiltrekker bananfluer og de vil ha, Zalo gjør at de ikke kommer seg opp av vannet igjen. Det kan stå noen dager så lager du bare nytt;-) Billig og effektiv!
    Hilsen Annette

  4. Jeg heier på hele familien . Sykdom preger dessverre hele familien ,men dere står på hele familien og for at du og resten av familien skal ha det bra , så jobber hele familien som et team . Jeg er oppvokst med en familie som har en muskelsykdom som heter dystrofia myotonika. ,så kjenner til utfordringene . Å til sist , du skriver den beste bloggen.

    1. Tusen takk kjære Aud, vi prøver å gjøre det beste ut av hver dag vi får sammen 💖Jeg er så takknemlig for at jeg har en fantastisk familie , uten dem hadde jeg vært fortapt 💜

  5. Fluer kan være innpåslitne. Heldigvis kan jeg koste dem vekk.
    Det må være fryktelig å ikke kunne gjøre det.
    Jeg håper helga blir flott for både finnmarkværingen og dere som blir hjemme.

    1. De bananflueene er så innpåslitne at jeg holder på å gå fra vettet, heldigvis klarte gubben å ta livet av noen igår kveld.
      Riktig god helg til deg og 💜

  6. Å fytti, jeg føler virkelig med deg, jeg har selv gått fra hengslene pga bananfluer. De er noen innpåslitne j¤%&/ og de vet akkurat hvordan de skal snike seg inn der vi ikke vil ha de. Ekstra frustrerende er det jo for deg som ikke kan smelle til de og som du sier, de er jo så bittesmå at det er ikke bare bare for andre heller.
    Håper helgen blir fin og at lille skolegutten koser seg masse 💙❤

    1. Ja det finnes ikke noe mer irriterende enn små krypdyr som ikke gir seg, heldigvis har jeg nå fått en oppskrift som jeg kan prøve for å holde de unna.
      Riktig god helg til deg og , måtte den bli strålende 💜

        1. Ta en kopp eller et glass, fyller halv full med vann. Så tar du 1-2 skje med vanlig eddik oppi, litt sukker…ca 1/2 teskje, rører rundt og til slutt EN dråpe Zalo. Sett koppen et sted i rommet så vil blandingen tiltrekke seg bananfluene. Verdt et forsøk mener nå jeg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *