Phu for en varme…

Categories Blogg

Herlighet , det er ihvertfall ingen tvil om at sommeren er kommet. Jeg har svettet i hele natt , og det ble ikke noe bedre når jeg sto opp i dag heller. 20 grader allerede klokken 09.00, og utover dagen sto gradestokken nærmest i full fyr. Selv med en lett sommerkjole på rant svetten , og da gikk tankene mine til gubben som var på jobb. Det må være tortur å jobbe i fullt arbeidstøy på dager som denne , jeg blir svett bare av å tenke på det.

 

Jeg fikk en god start på morgenen i dag , og det takket være hjemmesykepleien. Hvem skulle tro det? Men det er nemlig ikke alle som kommer til meg som ikke lytter , og i dag syns jeg vedkommende fortjener litt skryt. For denne pleieren ga seg god tid , og når hun så at jeg hadde tatt på meg kjole så måtte jo håret mitt få seg en sommerfrisyre også. Så hun tok seg tid til å flette håret mitt , jeg kunne ikke bli mer fornøyd når jeg så meg i speilet. Det betyr så mye at de er på tilbudssiden selv om de har det travelt , men også at de tar seg tid til å prate med meg når de er her. Enkelte kommer inn her uten å si et eneste ord , i beste fall får jeg et hade når de går. Andre henvender seg bare til min mann eller assistenten , stiller de spørsmål som jeg fint kan svare på selv.

 

Derfor var det så godt idag når jeg følte at noen så meg , dessuten trengte jeg en god opplevelse med hjemmesykepleien etter alt det som har skjedd. Så jeg var i strålende humør når jeg sto opp i dag , alt går liksom min vei for tiden.
Når klokken nærmet seg 13 satte jeg meg ut i solen , min datter lå allerede pal ut når jeg kom ut. Det var som å kjøre inn i en badstu , det var kaldere inne enn ute. Jeg kikket opp på gradestokken for å se , 36,5 kunne leses av.

Fanget i solstrålene

Ikke skjønte jeg hvordan min datter klarte å ligge rett ut , selv parkerte jeg i skyggen. Heldigvis var det litt vind ute , takket være den klarte jeg å sitte en stund i skyggen. Men en time etter måtte jeg inn for å kjøle meg ned , jeg følte meg som en kokt hummer der jeg satt.
Noen timer etter gikk det i ytterdøren , to svette sjeler kom hjem. Gubben flatet rett ut på sofaen , men ikke før han hadde kvittet seg med et dyvått arbeidstøy. Jeg syns litt synd på han der han lå , for denne finnmarkingen klager bare gradestokken bikker 15 grader. Enda varmere skal det visstnok bli , så nå sitter jeg her og lurer på om gubben kommer til å overleve…

9 kommentarer

9 thoughts on “Phu for en varme…

    1. Ja det er alltid en vind i Vardø Trude , men så flott at du endelig tok turen til heksemonumentet 💓Det er en spesiell stemning der inne , selv tok jeg til tårene første gang jeg var der 💖

  1. Kjenner at jeg har lyst til å skrike til de som liksom skal være utdannet helsepersonell, og allikevel ikke vet bedre enn å behandle pasienter som om de er mindre begavet!! Dette er noe jeg vet jeg ikke ville taklet i det hele tatt selv, og jeg mener at det minste en må kunne forlange er at de er på det rene med pasientens mentale kapasitet før de går inn døren hos vedkommende!
    Leste et intervju med Birgit Skarstein der hun også kunne fortelle om folk som snakket babyspråk til henne og/eller snakket med de hun var i følge med som om hun ikke var tilstede. Sånt er bare ikke akseptabelt! Som om ikke den respektive personen har nok å bale med om de ikke skal umyndiggjøres også..

    1. Ja gudene skal vite at jeg har lyst til å skrike høyt noen ganger selv , jeg skjønner egentlig ikke hvorfor enkelte behandler mennesker slik. Spesielt ikke faglærte , de burde ihvertfall vite bedre.

      1. Definitivt! Jeg er rett og slett sjokkert! Jeg mener.. Det er jo ikke 18 åringer på utplassering som kommer for å gi deg en 3-4 piller og that’s it, liksom..
        Det som logisk følger dette her, er jo at det da ikke finnes noe sånt som pasientbehandling, i betydningen hvordan en møter pasientene som mennesker i disse studiene..
        On the bright side, så har jo iallfall du en blogg der du når ut til en del mennesker i løpet av ei uke, så sjansene er jo at noen i dette apparatet får med seg dette her, og tar det opp med de ansatte.. 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *