Påsken er over…

Categories Blogg

Det er noe spesielt å våkne opp til måkeskrik, fuglekvitter, små solstråler som lurer seg inn gjennom gardinen, og lyden av en hund som bjeffer i det fjerne. Etter at vi kom hjem fra påskeferie har jeg altså sovet så godt, jeg vil knapt forlate senga.

Jeg drømmer de mest fantastiske gode drømmer, jeg har ikke mye lyst til å våkne. Jeg haler ut tiden , “bare litt til”, og sender assistenten ut av rommet. Det er tydelig at jeg har behov for ekstra søvn, det har jo vært en aktiv påske. Jeg var rimelig sliten etter ferien, sliten på en god måte. Det har vært en påske med mange gode opplevelser og inntrykk, det har vært en fin påske.

Rettigheter : tegninger.no

 

Overgangen fra late dager til hverdag igjen er stor. Nå er det igjen stille i huset, det er bare meg og bikkja hjemme . Litt godt er det å få være litt alene, det er ikke mye rom for det når vi er samlet alle sammen. Vi trenger alle litt rom for å puste ut, være litt alene med sine egne tanker.

Kvelden avsluttet perfekt i går kveld. Har dere sett filmen “Evan den allmektige”? Vi har sett den før men måtte se den på nytt i går. Jeg elsker den filmen og lo like godt denne gangen. For en perfekt måte å avslutte påsken på, bare meg og min kjære lenket fremfor TVen og ler av den samme filmen. Det er lenge siden det, for det er en kjent sak at vi ikke har samme smak når det gjelder programmer, da er det ekstra fint når vi finner noe som vi begge liker.

Jeg har fått så mye soleksem på hendene, det klør noe så innmari. Tror faktisk jeg må begynne å bruke hansker om sommeren også. Jeg må jo nesten ha hendene fremme, hvordan skal jeg ellers klare å kjøre rullestolen. Jeg må lete på Internett etter tynne sommerhansker, det må jo finnes, eller??

Det er like fint ute idag også, skulle ikke tro at vi bor i Bergen. Det har ikke vært så tørt i april i Bergen på 125 år! Det er ganske utrolig, men så fint, det er ihvertfall lettere for meg å være til. Jeg får være mye ute, ja jeg har jo til og med fått litt farge i ansiktet. Vinteren er for lengst glemt, og jeg tar imot denne årstiden med åpne armer.

Jeg tenker nok det var ekstra tøft å stå opp tidlig igjen for alle dere som måtte på jobb i dag. Men jeg håper likevel dere får en strålende tirsdag. Neste uke begynner mai måned med mange deilige fridager, så det er bare å glede seg. Kos dere…

 

Psst: under ser dere en film av min sønn som ruler på dansegulvet..

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Påsken er over…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *