“På din gravstein skal det stå”

Categories Blogg

Det ble en travel start på dagen i går , i hu og hast ble jeg dratt opp av senga.

Med gubben som assistent så går alt i lynets hastighet , og som vanlig var han litt for sent ute.

Lettere svimmel ble jeg plassert i rullestolen , eller kastet i rullestolen er vel mer riktig og si.

Et raskt blikk for å se om jeg hadde fått klær på var alt jeg fikk tid til , tanken på at jeg kunne risikere å sitte i Evas drakt på skoleplassen var ikke særlig fristende.

 

Med buksa bak frem freste jeg ut døren , her hadde vi ingen tid å miste.

Vel fremme rygget jeg ut på heisen , og i det gubben hadde senket heisen ned til bakkenivå satte jeg rullestolen i gir.

Før gubben hadde rukket å snu seg var jeg vekk , alt han så var en røyksky som la seg over grusplassen.

Jeg satt allerede under tak når han kom trampende bortover veien , utifra bevegelsene på en finnmarking sin munn var det ikke vanskelig å tyde hva slags ord han spyttet ut.

 

Ka i svarte har du gjort med rullestolen , du må jo ha 900 hester under der”

Storøyd kikket jeg på gubben , han var ikke akkurat rette personen til å nevne turbofart.

En bukse var beviset på det , den hadde ikke akkurat havnet bak frem av seg selv.

Men gubben bare ristet på skuldrene , det viktigste var nå at buksa var på.

 

Det var da det kom i fra gubben , uten en mine satte han punktum for den diskusjonen.

“Æ vet ka som ska stå på din gravstein , æ ska bestille steinen sjøl”

Litt overrasket gløttet jeg bort på gubben , litt usikker på om jeg faktisk ville høre resten.

Men gubben hadde tydeligvis bestemt seg , i følge han skal det på min gravstein stå…

” Endelig hviler kjerringa “

20 kommentarer

20 thoughts on ““På din gravstein skal det stå”

  1. Fantastisk ❤😊 jeg leer ! Utrolig varmt skrevet !
    Fint å kunne le når det har skjedd mye trist i livet i det siste👌
    Tusen takk ! Ha en fin dag !!

    1. Ja uten humor hadde vi ikke overlevd , det er takket være gubben at jeg fortsatt er her tror jeg , de sier at en god latter forlenger livet og det har han jaggu gjort 😅💖

  2. Risikere å sitte i Evas drakt, må le 😅🤣 en røyksjy… Du skriver bare sååå utrolig bra Vivian 👍😆😅🤣

  3. 😂
    Etter å ha bodd noen år i Nord-Norge kan jeg de fleste saftige ord og uttrykk, og jeg savner folket der nord. Jeg tror ikke at jeg skal begi meg ut på å eksemplifisere disse adjektivene, verb og substantiver som finnes i det vokabularet….🤩🤣 Du har mye å ta av, for å si det sånn. I kjærlighet, såklart🥰🙈
    God helg!

  4. Det er veldig nordnorsk og herlig. Sånn humor kan bare nordnorske ha føler jeg 😀 Jeg er jo samboer med en nordnorsk en selv. Husker jeg skvatt i starten av forskjellige replikker og gloser i starten. Søringen og byfrøkna var liksom ikke vant. Men er mer vant nå ja 😀 Dere er heldige som har hverandre 🙂

    1. Heldigvis er jeg godt vant med slike gloser , halve familien er nemlig fra Sogn 😅Vi har våre egne gloser som jeg drar frem av og til , og med en sogning og en finnmarking under samme tak ja da spares det ikke på kruttet😂

  5. Hehe nå fikk både mannen og jeg en god latter. Måtte lese for han også. 😄
    Ser det hele for meg, du avgårde i en røyksky, og han heseblesende etter. 😂
    Takk for en god latter, og god lørdag! Klem 😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *