Oktober står for døren

Categories Blogg

Så kom innkallingen, det er igjen tid for kontroll.
Nå er det fire måneder siden sist, jeg kan nesten ikke skjønne at tiden har gått så fort.
Men på disse fire månedene er ingenting forandret, jeg holder meg fortsatt stabil.
Det eneste jeg ikke har kontroll på er vekten min, jeg blir stadig tynnere her jeg sitter.
Nå har jeg prøvd to typer sondemat som jeg tydeligvis ikke tåler så godt, den renner rett igjennom meg.

Tenk at ett år er gått…

Så nå lurer jeg på om vi skal begynne å lage vår egen mat, noe må jeg ihvertfall gjøre.
For blir jeg tynnere nå så vet jeg ikke hvordan det går, jeg er allerede blitt så tynn at jeg ser konturene av skjelettet mitt.
Men så gjelder det å finne en balansegang, for jeg vil gjerne spise selv også mens jeg enda kan. Likevel er jeg glad for at det er det eneste problemet jeg har, det kunne vært mye verre.

Nå har jeg i det minste noe jeg kan ta opp når jeg skal på kontroll, så får vi se hvilken løsning de kommer opp med.
Men det som blir mest spennende er medisinen jeg har prøvd i ett år nå, for å være helt ærlig så ønsker jeg at det jeg har fått er sukkervann.
For nå får jeg den faktiske medisinen på neste kontroll, og dersom det er sukkervann jeg har fått så håper jeg den faktiske medisinen vil gi meg noen tegn på at den fungerer.

I dag fikk jeg en pakke i posten som jeg har ventet på, en pakke som gir meg mulighet til å fullføre gangprosjektet mitt en gang for alle.
Jeg skal dele det med dere i løpet av neste uke, men jeg må bare bli ferdig først.
Nå har jeg i det minste noe å henge fingrene i, og det gjør ekstra godt for psyken min akkurat nå.

Jeg fant ut jeg måtte gjøre ferdig et prosjekt før jeg startet på noe nytt, og mitt neste prosjekt blir å fjerne den hersens veggen mellom stuene.
Om jeg så må kjøre gjennom den selv så skal den ned, og siden vi nå nærmer oss Oktober så begynner tiden å løpe fra meg. Jeg vil nemlig få det ferdig før jul, og det er ikke akkurat lenge til.

Så idag har jeg tilbrakt litt tid i rullestolen, og kjørt som en villmann ut og inn av huset. Det er enda en grunn til å fjerne veggen, for slik det er nå så må jeg kjøre ut for så å kjøre inn i den andre stuen.
Jeg trenger mer plass, så dersom noen trenger å få ut litt aggresjon så er det bare å komme hit, slegga står klar…

4 kommentarer

4 thoughts on “Oktober står for døren

  1. Lykke til på kontroll!<3

    Har du lest noe om fekal transplantasjon og ALS? De skulle igang med en stor studie om det i USA i 2020, men den er ikke satt igang enda pga corona. Men museforsøk virker veldig lovende og det har i bruk på andre sykdommer hatt svært lite bivirkninger. Flere med ms har feks gått helt i remisjon. Spennende felt!:)

    Ønsker deg gode dager!<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *