O Jul med din glede…

Categories Blogg

Hvert år på denne tiden føler jeg at jeg er med på en skattejakt, en skattejakt i min egen kjeller. For når julepynten skal finnes frem blir jeg som et lite barn, eskene blir som store skattekister for meg.
Siden jeg hadde tannlegen på besøk igår så ble det ikke tid til å fortsette prosjekt julemagi, men i dag derimot fikk vi tid til å ta igjen det tapte.

Idag var det kjøkkenvinduet som fikk seg en oppgradering, kjøkkenvinduet er vel det eneste vinduet som jeg har pyntet med julegardiner hvert år.
Jeg vet akkurat hvordan jeg vil ha det, hver minste ting har sin faste plass.
Litt etter litt faller tingene på plass, men jeg er glad for at jeg valgte å begynne tidlig i år.

Men det er en grunn til at jeg i år begynte tidligere enn vanlig, jeg har nemlig lært på den harde måten.
Det er akkurat som om universet er imot meg på denne tiden, de siste to årene har jeg havnet på sykehuset midt i adventstiden.
Det finnes ikke noe mer frustrende enn å ligge i en sykehusseng på denne tiden av året, og siden jeg vet at gubben og barna er vant til at mor ordner opp så blir det enda mer frustrende.

Derfor tenkte jeg å sikre meg i år, jeg tar ingen sjanser rett og slett.
Er det en ting jeg har lært i løpet av disse årene så er det å ikke utfordre skjebnen, så nå ligger jeg heller i forkant.
Husker dere de små buskene jeg kjøpte i fjor? To små grønne juletrær som jeg hadde på trappa. De har jeg tatt vare på helt siden i fjor, og de er like fine i år.
Selvfølgelig har de fått lys på seg, og jeg har planer om å henge opp noen julekuler i tillegg.

Noen nisser har også sett dagens lys i dag, hvert år glemmer jeg hvor mange nisser jeg egentlig har. Og selv om jeg ikke er en av de som har flere hundre nisser så har jeg nok, så nå må jeg bare finne en plass til alle sammen.
Jeg eeeelskeeeer denne tiden, og det beste er at jeg får tankene over på noe annet.
Dessuten har jeg en fantastisk flink assistent på jobb for tiden, hun er alltid i forkant på ting. I dag fikk jeg også levert inn det smykket jeg fikk til bursdagen, så nå skal alle navnene til barna graveres inn.
Jeg er så fornøyd i dag, det er en stund siden jeg har vært i så godt humør. Denne førjulstiden gjør underverker med humøret, nå mangler vi bare litt snø…

4 kommentarer

4 thoughts on “O Jul med din glede…

  1. Så utrolig koselig det er hos dere. Får jo julestemning av å se bildene. ❤️ God klem fra Synnøve

  2. Så fint det ble med juletrærne utenfor døren, skikkelig koselig ❤️❤️🎅 Fint inne og ute ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *