Nok en soloppgang…

Categories Blogg

Det var helt stille i huset , det eneste lyset i et lite mørkt rom kommer fra datamaskinen.
Viserne på klokken nærmet seg 04.30 , kroppen min har vekket meg opp.
Hendene mine føltes som glo , det var som om håndflatene mine sto i full fyr.

 

Selv etter fem år føler jeg at jeg våkner opp til et mareritt , fanget i egen kropp lå jeg der og kjempet mot tårene. Virkeligheten hadde vendt tilbake , og den treffer meg like hardt enda. Det er som å få et slag i magen hver gang , pusten stopper i det slaget treffer.

 

Men det var da det skjedde , jeg fikk enda en påminnelse om at livet fortsatt er verdt å kjempe for. Trøtt av livet ringte jeg på alarmen , der og da følte jeg meg plutselig veldig sliten. Sliten av å stadig måtte kjempe , kjempe en kamp jeg aldri vil vinne. 

 

Det er da jeg ser det , i det skyvedøren går opp åpenbarer himmelen seg.
De første solstrålene skapte et nydelig maleri , himmelen har aldri føltes nærmere.
En soloppgang ga meg ny styrke , det var som om den var sendt til meg.

 

Igjen ble jeg påminnet om alt jeg kjemper for , jeg ble påminnet om at den kampen jeg kjemper handler om så mye mer enn endestoppet. Jeg kan kanskje aldri vinne min kamp , men på mange måter har jeg allerede vunnet. Det er nemlig ikke sluttresultatet som har noe og si , alt som betyr noe er livet her og nå…

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Nok en soloppgang…

  1. Hei. Det var så godt skrevet. Du må huske du er verdifull som du er.
    Du betyr noe for store og små. Firbeinte og tobeinte og ikke minst for at du gir sykdommen et ansikt for mange.
    Du er VERDIFULL. Gi ikke opp.
    Har full forståelse for at du har mange vanskelige dager. Jeg syns du er kjempetøff.
    Og det er så herlig å følge bloggen din. Jeg syns du har et ståpå mot som er beundringsverdig.
    STÅ PÅ!!

  2. Skjønner det ikke er lett, tenker mye på deg og dine 😍 Nydelig soloppgang, noe man kan få energi av, var ment til deg skal du se ❤️🥰☀️ Håper du får en fin kveld 🌹🌹🌹Klem ❤️🌼🌼

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *