Nok en feiring av livet…

Categories Blogg

Jeg var lys våken når gubben og en liten gutt sto opp i dag , og når jeg hørte de tomlet inn på badet trakk jeg all luften som jeg kunne få inn. Fra sengen ropte jeg med jeg maktet , aldri har stemmen min vært klarere enn idag.
” Gratulerer med dagen kjære ” kunne høres fra et lite soverom , og like etter sto en smilende trøtt gubbe i døråpningen. Det er på slike dager jeg forbanner denne sykdommen som mest , en følelse som jeg har kjent på i hele dag.

Man skulle tro at jeg var vant med det nå , men selv etter fem år så blir jeg litt frustrert på slike dager. Jeg som elsket slike dager før , elsket å lage til overraskelser og ordne når livet skulle feires. Istedenfor lå jeg der , fastbundet til en seng uten mulighet til å gi han en bursdagsklem engang. Den måtte han ta selv , og alle overraskelser må andre ta seg av.

Heldigvis har jeg noen ivrige barn , og en liten gutt var mer enn klar for å hjelpe til når han kom hjem fra barnehagen. Min datter hadde sagt seg villig til å bake både kake og muffins med en liten gutt , hva skulle jeg ha gjort uten barna mine? Bursdagsbarnet selv var litt forsinket hjem fra jobb idag , men det ga oss bare en mulighet til å få det meste ferdig før han kom hjem.

Jeg fikk melding fra gubben i formiddag , og det var tydelig at han var både rørt og overveldet. Aldri har han fått så mange gratulasjoner før , i pausen på jobb fikk han sjokk når han så hvor mange det var som hadde tatt seg tid til å skrive. Takket være dere så fikk han en litt spesiell dag på jobben , og det setter vi begge pris på.

Men det som gjorde meg mest rørt var når han skulle takke meg for innlegget jeg hadde skrevet , det er ikke hver dag jeg hører hvordan stemmen til en finnmarking brister når han prøver å snakke. Det betyr mye for meg , for alt jeg har og kan gi er mine ord.

Det er rart hvordan livet kommer sterkere frem på slike dager , samhold blir ekstra viktig på dager som denne. Det er så godt å se hvor glad min kjære blir over de enkle ting , og selv om jeg vet at en gravemaskin alltid har stått øverst på ønskelisten så var en tegning fra en liten gutt det som rørte bursdagsbarnet mest idag. En liten gave fra familien fikk han selvfølgelig også , og som forventet ble en caps med en Scania logo trukket ut som favoritt idag.

Storebror sin gave til en liten gutt , det var ikke bare pappaen som fikk gave idag

Nå skal vi kose oss med kake og muffins resten av kvelden , sjokolade kake med nonstop på til ære for helten slår aldri feil. Jeg tror dagen har vært god for en gubbe , han har ihvertfall vært et eneste stort smil i hele dag. Nå blir det noen måneder til neste bursdagsfeiring her i huset , og jaggu har vi fått høre det idag.
Mamma neste gang har JEG bursdag , og da blir jeg SEKS år” 
Det skal bli en feiring det ,  skolegutt og bursdagsfeiring skal prege denne høsten. Jeg blir rørt bare av å tenke på det , jeg skjønner ikke hvor tiden blir av….

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Nok en feiring av livet…

  1. Hipp hurra for Gubben din!🥳Gratulerer med dagen!🎉Håper dere hadde en fin feiring🎈🤗 Vi feiret også min mann og min klippe sist helg❣️ Det er så godt å la de få være midtpunktet og få en velfortjent feiring! Ha en fin dag! 🌸🌷🌺

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *