Noen bilder sier mer enn tusen ord…

Categories Blogg

Forrige uke kom de endelig, bildene jeg har ventet på. For når Dagbladet var her for å lage reportasje om meg kom det også en fotograf, og da fikk jeg lovnad om at jeg skulle få alle bildene som han tok den dagen.
Det var først når jeg så reportasjen i Dagbladet at jeg fikk se hvor mye bildene har å si, og det var da tårene for alvor kom.

Foto: Eivind Senneset for Dagbladet
Foto: Eivind Senneset for Dagbladet

Noen ganger blir ord overflødig, noen ganger kan et lite bilde si mer enn tusen ord.
Kjærligheten kom flommende mot meg, bildene talte sitt eget språk.
En dag vil jeg være borte, og da vil disse bildene bli dyrebare for mine kjære.
Dyrebare skatter som de kan ta frem når sorgen blir for stor, det gir meg en slags trøst.

Foto: Eivind Senneset for Dagbladet
Foto: Eivind Senneset for Dagbladet

Jeg skal lage et fotoalbum før jeg går bort, et album som dekker begge mine liv.
For jeg ser det allerede nå, hvor mye bildene fra fortiden gir oss alle.
Noen ganger kan vi sitte i stillhet og mimre, andre ganger bringer de gleden og latteren frem.
Jeg er så takknemlig for at jeg har fått så mange år sammen med mine kjære, for jeg har fått så mange uforglemmelige øyeblikk som har blitt dokumentert.

Foto: Eivind Senneset for Dagbladet
Foto: Eivind Senneset for Dagbladet
Foto: Eivind Senneset for Dagbladet

Både bloggen og boken min vil leve videre etter meg, og jeg føler meg veldig heldig som har fått disse mulighetene. Mine kjære skal vite at jeg har gjort alt jeg kan for å ta vare på øyeblikkene, selv om jeg har gått de på nervene i blant med at alt skal bli tatt bilder av, men jeg vet at de vil sette pris på det den dagen jeg er borte. Jeg har i det minste gjort alt jeg kan for å gi mine kjære minner som de kan se tilbake på, og det er jeg glad for….

5 kommentarer

5 thoughts on “Noen bilder sier mer enn tusen ord…

  1. Så flotte bilder av dere.<3 Minner ja,……Om det blir sånn at du blir borte før meg,så skal du vite at også jeg vil sitte igjen med minner om deg. <3 Jeg kommer til å savne bloggen din,lese om livet ditt sammen med den herlige familien din. Morsomme historier, triste historier, ja alle fasetter av livet ditt deler du så raust av. Du er litt av ei dame,det må jeg bare si. Stor klem fra meg. <3<3

  2. Åh, det her e nydelig, sårt, vakkert , vemodig…. Det meste Vivian🥰

    Som æ har sagt før, æ, en skravlesyk finnmarking, blir igjen og igjen mållaus over det su formidler. Tusen takk🌸

  3. Jeg slutter med til kommentarene til Wenche W og Sølvi og svelger klump i halsen og blunker vekk tårene. Så utrolig sterkt. ❤️
    Boken din har også gjort uslettelig inntrykk. For ei dame 👏🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *