Nesten for godt til å være sant

Categories Blogg

Nok en morgen våknet jeg opp til en skyfri himmel , og det lyset som er på denne tiden av året er bare helt nydelig. Snøen gjør lyset enda skarpere , selv jeg som kun sitter inne blir snøblind. Nå har vi hatt dette fantastiske været i over en uke , og som overskriften tilsier så er det nesten for godt til å være sant. I hvert fall når det gjelder Bergen , for vi er ikke akkurat bortskjemt med godt vær. Jeg må innrømme at lengselen etter fjellet blir enda større på dager som denne , alt jeg vil er å klatre opp mens jeg kjenner hvordan den friske luften fyller lungene mine.

Men den tanken må jeg bare riste av meg , den lengselen må jeg bare skyve ned i en skuff. Alt jeg kan gjøre er å fokusere på her og nå , og her og nå er faktisk ikke så aller verst. I dag var det slutt på opplæring , i dag var første vakten alene med meg. Jeg tror det er første gangen jeg ikke har vært urolig , jeg visste at det kom til å gå bra.  Hun har klart seg så bra de siste dagene , så jeg var ikke bekymret i det hele tatt når jeg våknet i dag.

 

Dagen har vært rolig som alltid , men så har den i tillegg vært god. Jeg har stått opp til fyr i peisen hver dag denne uken , og bare det er nok til at jeg slapper av. Solen har enda ikke kommet til oss her i Såtevegen , visste dere at vi er uten sol i nesten tre måneder på vinterstid? Det føles litt som jeg fortsatt er i Finnmark , eneste forskjellen er at jeg kan se solen på andre siden av fjorden. Jeg vet ikke hva som er verst , se hvordan solen skinner alle andre steder enn hos deg , eller måtte klare seg uten i noen måneder.

Min datter er populær for tiden , etter hun fikk førerkort har oppgavene stått i kø. Brødrene har så og si svermet rundt henne som klegger , i tillegg har lillebror fått det for seg at ingen andre enn storesøster skal hente han. Derfor måtte gubben ta min bil på jobb for tredje dagen på rad , fortsetter det slik så blir han billøs  før han vet ordet av det. Men guri hvor mye lettere ting er nå , spesielt siden min datter fortsatt vil gjøre alt for å kjøre bil. Hun gjør det med glede , det er aldri nei og få.

Rettigheter: tegninger.no

Så idag tror jeg hun har hatt den travleste dagen hittil , og når hun dumpet ned ved siden av meg og sa at hun følte seg som en taxisjåfør så måtte jeg le litt. For nå vet hun hvordan det er for oss foreldre , jeg tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har tilbrakt bak rattet opp igjennom årene. Men på dager som denne så må det være en fryd , med radioen på full guffe og solbrillene på så er livet bare herlig. Det var i hvert fall slik for meg , åååå den som kunne spolt tiden tilbake. Mine foreldre kom også innom i dag , og det er alltid like koselig. Med seg hadde de noen nydelige roser , noe jeg alltid blir glad for å få. Det er ingenting som pynter mer opp enn en blomsterbukett , nydelige farger som gjør meg varm om hjertet.

Men nå er det fredag folkens , den deiligste dagen i uken er tilbake. Nå blir det bare kos resten av helgen , og god mat. I dag lagde vi quesadilla til middag , det har vi ikke hatt på lenge. Noen ganger må en vri på tacoen bare til , og denne vrien liker vi spesielt godt. Så med et herremåltid innenbords og fyr i peisen så føler jeg meg bare tilfreds , i dette øyeblikket er livet bare herlig…

2 kommentarer

2 thoughts on “Nesten for godt til å være sant

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *