Når viserne på klokken går litt for fort…

Categories Blogg

Jeg som trodde jeg var i rute idag , men det var ikke før en liten gutt ble kjørt i bursdagsselskap at jeg fant ut at jeg var forsinket. Klokken 12 la jeg ut dagens første innlegg , ja eller jeg trodde klokken var 12. Det har nemlig gått meg hus forbi at klokken skulle stilles i natt , og det har preget hele denne søndagen. Gubben sto opp 08.30 , men egentlig var den 09.30. Jeg ble dratt opp av senga klokken 11 , men som dere sikkert skjønner var den altså 12.

En liten gutt har vært i hundre i hele dag , for i dag skulle han altså i bursdag. Gubben som trodde han hadde så god tid ville gjøre ferdig listingen i gangen før han kjørte en liten gutt , han ville rekke alt før klokken ble 15.00. Litt før klokken 14 gikk en liten gutt i dusjen , men egentlig var den 15.00. Bursdagsselskapet skulle begynne 15.30 , lykkelig og fornøyd dro far og sønn avgårde når de trodde klokken viste 14.45. Heldigvis startet de litt tidligere enn de hadde tenkt , for det var når de kom frem at far innså at han hadde glemt å se på klokken.

Jeg derimot skjønte ingenting når gubben kom bannende inn ytterdøren , for på min datamaskin stiller ikke klokken seg automatisk. Ikke hadde jeg fått med meg at klokken skulle stilles heller , selv om jeg innerst inne vet jo at det er på denne tiden. Plutselig skjønte gubben hvorfor magen hans hadde begynt å romle lenge før middagstid , ja og hvorfor han plutselig hadde så god tid. Han hadde jo aldri god tid ellers , så du kan si at alle bitene falt på plass når han forsto sammenhengen.

Plutselig fikk jeg også dårlig tid , jeg trodde jo jeg hadde god tid på å få mitt andre innlegg ut for dagen. Men når gubben viste meg klokken på mobilen sin så skjønte jeg at her var det bare å begynne , søndagen ble ikke fullt så rolig som jeg hadde regnet med. Gubben stresset med å få ferdig listene i gangen når han kom på at kjerringa ikke hadde fått mat , klokkeforviklingene hadde gjort alle temmelig forvirret. Men vi hadde jo nesten en hel pizza igjen fra i går , så det skulle nok ordne seg med mat i dag også.

Dessverre hørte jeg på nytt nye gloser fra gubben , og denne gangen fra kjøkkenet. Det viste seg nemlig at eldste sønnen hadde vært på festligheter i natt , og hva er vel bedre en pizza til nattmat? En hel pizza hadde forsvunnet på mystisk vis , men oppe i andre etasje lå en veldig fornøyd ungdom og sov av seg rusen. Derfor ble det egg og bacon på nyristet skive på oss andre , ja og vafler som min datter heiv seg rundt for å lage.

En liten gutt kom lykkelig hjem fra et bursdagsselskap , han hadde ikke behov for noe middag for å si det sånn. Vafler derimot går alltid ned , så det ble kveldsen til en liten gutt i dag. Så denne søndagen har vært full av forviklinger , vi henger tydeligvis ikke med lenger. Men en fin søndag har vi virkelig hatt , vi har nytt dagen både inne og ute. Neste gang for dere heller minne meg på å stille klokken , så slipper gubben og jeg å bli enda mer forvirret enn vi er fra før…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *