Når tårer møtes…

Categories Blogg

Roen har senket seg , siste kvelden har nå kommet.

Jeg ser han fremfor meg , med sakte bevegelser pakker han koffertene nøye.

Han har alltid vært nøye , han liker og ha kontroll.

Han er tross alt den eneste nå , to sjeler er avhengig av at han har kontroll.

 

Det knitrer i peisen , for første gang på 14 dager har en mann fyrt i peisen.

Jeg sitter der og betrakter han , ser hvordan han tar inn omgivelsene en siste gang.

“Vi har nå hatt det bra kjære” sier han med et lett spørsmålstegn i stemmen.

Jeg nikker bekreftende , der og da blir ord overflødig.

 

Han titter på meg , med et blikk som sier alt.

Det er så enkelt , han ser hva jeg trenger uten at jeg må bruke ord.

Jeg gnir føttene mine mot hverandre mens jeg lager en lett grimase , og det er nok til at han forstår.

Et teppe blir lagt over beina mine , jeg blir pakket kjærlig inn.

 

Det ble kaldt når vi letet etter gravstøtten , kulden sitter i meg enda.

I et øyeblikk av stillhet kommer den , en tanke om fremtiden.

“Kommer du til å måtte lete etter min grav også når den tid kommer?”

Ordene bare ramler ut av munnen min , som om det var en annen som pratet.

 

Han stopper helt opp , setter seg ned fremfor meg.

En sorg velter ut av øynene på han , og den får meg til å angre mine ord.

Men jeg ser også noe annet , jeg ser en kjærlighet så stor.

Plutselig kommer de , små ord som får to tårer til å møtes.

 

“Nei jeg har en plan med din grav, jeg skal lage et lite blomsterbed med steiner fra Hamningberg”.

Han holder rundt meg nå , holder meg tett inntil sin trygge kropp.

Jeg klarer ikke holde igjen , jeg kjenner hvordan tårene nærmer seg overflaten.

Det er da det skjer , hans tåre møter min , de ble flettet sammen til evig tid…

16 kommentarer

16 thoughts on “Når tårer møtes…

  1. Som min kloke oldemor en gang sa, “Jeg vil heller leve et kort liv med mening og kjærlighet, enn et langt liv uten.” Det er dessverre ikke alle forundt å få det. Godt å ha hverandre.❤❤❤

  2. Dette altså…. dette lagde tårer her også❤️
    Nyyyt hverandre mens dere kan ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *