Når slegga kommer frem…

Categories Blogg

I går ble jeg misunnelig på gubben, det skulle vært meg som sto ute med slegga i hånden.
Siste rest av verandaen skulle ned, derfor sto gubben med slegga som sitt neste verktøy.
Det finnes ikke en bedre kur for frustrasjon enn å ta slegga fatt, og i går var jeg temmelig frustrert.
Jeg har nemlig kjent på det siden søndag, noe var på gang.

Men i går skjønte jeg hva som var galt, alle symptomene var der.
På tirsdag ble jeg nemlig svindårlig, kvalm, feber og ryggsmerter var noen av symptomene.
Så i går var det ingen vei utenom, legen måtte kontaktes.
En urinprøve ble levert inn, og klokken 12 ble mistanken min bekreftet.

Så da var det bare å starte på en kur, og håpe på en kjapp bedring.
Men når gubben kom hjem fra legen ble jeg først livredd, jeg skjønte ingenting når en liten gutt kom løpende inn mens han ropte at jeg måtte på sykehuset. Hadde de funnet noe alvorlig i urinen min, jeg ble helt svett der jeg satt. Det ble ikke noe bedre når gubben kom durende inn som et løpsk lokomotiv, her var det noe alvorlig på gang.

Heldigvis fikk jeg stoppet en stresset gubbe før han dro meg opp av stolen, en forklaring var på sin plass.
Det viste seg at gubben hadde fått en telefon på vei hjem fra legen, og det hadde ingenting med urinprøven min å gjøre. Jeg hadde tydeligvis time på sykehuset i går, det var tid for tre måneders kontroll. Men den timen hadde gått oss hus forbi, og nå mente gubben at vi skulle haste opp dit.

Men i stolen satt jeg svindårlig, ikke tale om at jeg hadde klart noen kontroll i går.
Akkurat det trodde jeg gubben hadde skjønt, uansett tror jeg han skal være glad for at jeg nektet.
For like etterpå holdt jeg på å svime av på toalettet, blodtrykksfall nr 149 var på vei.
Det var da jeg kjente det, i tillegg til urinveisinfeksjon hadde jeg også fått menstruasjonen!! Ikke rart jeg var dårlig, tenk om vi hadde dratt på sykehuset, det hadde blitt en gøyal (NOT) kontroll. Heldigvis fikk jeg utsatt timen til fredag, så da krysser jeg fingrene for at formen er bedre til da.

Men jeg satt inne og pleide formen holdt gubben på ute, og i går hadde han bestemt seg for at siste rest av verandaen skulle ned, Hele dagen holdt han på, og klokken 21.30 kom han endelig i mål.
Så nå er det verste gjort, i hvert fall for gubben sin del.

Når det gjelder meg ble alt så mye verre i dag, så ille at ambulansen måtte komme og hente meg. Så nå ligger jeg på sykehuset og venter på legen, på en solskinnsdag skulle jeg selvfølgelig bli innlagt.
Men jeg føler meg heldigvis bedre nå, så da krysser vi fingrene for at det går riktige veien…

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Når slegga kommer frem…

  1. Så dumt for deg at du skulle bli så dårlig. Håper du snart er hjemme igjen.Ønsker deg en riktig god bedring 🌞💕
    .

  2. Håper soldager stiller seg på vent til du er hjemme igjen ! Masse god bedring, UVI er noe herk !

  3. Good BEDRING håper du er god/bedre allerede imorgen!!!,
    Så du får nyte sommerværet
    Klem🤗🤗🤗💖💖💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *