Når sengen blir din bestevenn…

Categories Blogg

Ja her ligger jeg altså, rett ut i sengen min. Det begynte i går kveld, uvante lyder fra magen, det var tydelig at den ikke var fornøyd. Så da var det på an igjen, stakkars min mann som må reagere lynraskt når trykket blir for stort. Men må man så må man, og min mann hiver meg over skuldrene og spurter ut til toalettet, for et syn 🤣

Jeg tror jeg skal skrive bok om hvilke sykdommer som slettes ikke passer sammen med lammelser, for dette er rett og slett komisk. Det ble litt av en start på dagen idag for min kjære når han skjønte at han var litt for sent ute med å få meg på toalettet, og jeg bare ventet på at Finnmarkingen skulle komme frem. For jeg har fremdeles forrige magetrøbbel ferskt i minne. Da var det gloser jeg ikke tror er oppfunnet enda, og både sengetøy og klær ble dratt av før jeg fikk blunket. Og jeg husker enda hvordan han sto der på badet og dro i lateks hansken mens han lurte på om jeg “var klar”!

I samme positur som forrige gang

 

Er det rart jeg må be til høyere makter noen ganger? For den utålmodigheten har virkelig gitt meg noen “litt” uheldige episoder noen ganger 🤣Men ikke vet jeg hva som gikk av han idag, for idag var han nemlig roligheten selv. Ingen banning, ingen stressreaksjoner og spore, jeg ble faktisk en smule bekymret for om han var blitt syk selv.

Diaré og oppkast er noe av det verste jeg kan få. Når du i tillegg kaster på noen blodtrykksfall, ja da er suppa komplett. Jeg må innrømme at jeg syntes litt synd på meg selv der jeg satt på skåla og brakk meg mens jeg trodde jeg skulle besvime. Der og da,  i et bittelite øyeblikk, hadde jeg litt medfølelse med meg selv, men bare litt.

Så her ligger jeg altså, orker ingenting, og alt jeg hører er lyder fra en mage som slettes ikke er fornøyd. Det er ikke så lenge siden forrige gang, men da var det medisinen jeg reagerte på. Når jeg tenker meg om så tror jeg det er samme grunnen nå også. Jeg begynte nemlig på en ny kombinasjon av smertestillende, og det kan muligens hende at jeg ikke har tålt den så godt. Jeg som pleide å tåle alt jeg puttet i kjeften, har nå endt opp med å tåle ingenting.

Jeg bare håper jeg er bedre til imorgen, for da er det FN kafé i barnehagen og der har jeg lyst til å delta. Så langt det lar seg gjøre så pleier jeg å stille opp på slike stunder. Det er ikke bare viktig for meg, men jeg ser hvor mye det betyr for Isak også. Der står barna og venter på at foreldrene skal komme på besøk, helt klart veldig stort for dem.

Min datter stakk hodet innom og konkluderte med at soverommet måtte pimpes opp litt. “Det er jo nitrist her inne, ikke rart du er syk” sa hun mens blikket flakket over veggene. Jo jeg er enig med henne, vi burde ha gjort noe med både soverommet og vinterhagen, jeg vet bare ikke hva. Det irriterer meg at jeg ikke får brukt vinterhagen mer enn jeg gjør, der må vi få fjernet den veggen. Men når det gjelder soverommet har jeg ingen ideer, det skulle nok ha vært noe på veggene, og det kunne godt vært mer hjemmekoselig, men jeg er tom for inspirasjon for tiden.

Nå nærmer det seg ettermiddag og kveld her, og enda ligger jeg her. Så nå tror jeg at jeg skal prøve å reise meg opp litt, jeg trenger litt blodgjennomstrømming til resten av kroppen. Jeg håper uken så langt har vært god mot dere alle, og ikke minst at dere holder dere friske.

Snakkes i morgen 💜

Topp  20  Inspirerende  Mammabloggere

11 kommentarer

11 thoughts on “Når sengen blir din bestevenn…

  1. Uff ja jeg kan skjønne at noen sykdommer skulle ikke vært lov å ha i kombinasjon med andre.. håper inderlig at du blir fort frisk, det er ikke noe godt med det viruset der.. God bedring til deg <3

  2. Gunnar er på St.Olav nå med urinveisinfeksjon. Han tålte ikke kateter. Jeg besøkte han i dag, han var slapp og sliten, så nå er jeg redd han ikke kommer tilbake til meg mer.😢 Er så glad i og avhengig av den mannen jeg.❤ Håper det bedrer seg for deg Vivian.❤

    1. Ååå så trist å høre, jeg håper virkelig han kommer seg igjen. Lov meg å ikke ta sorgene på forskudd, selv om jeg vet hvor vanskelig det er. Tenker på deg Inger Lise💜

  3. God bedring -det hørtes ikke godt ut..
    Jeg er enig med din datter at soverommet var litt trist.. Nå er jo interiør, farger etc en personsak hva man liker osv, men våger meg på å foreslå noen enkle og billige forslag:
    1:Jeg ville valgt å male veggene i en dyp farge -en farge du liker godt. Husk at farger kan være beroligende, gi energi, påvirke positivt -men også motsatt -tappe deg for energi osv.
    Nederst i innlegget legger jeg ved link ang farger og hvordan de påvirker deg.
    2:Videre ville jeg kjøpt grønne planter -både store og små.Planter gir bedre inneklima også.
    3: Sett opp en enkel hylle eller to. Sett noen små planter og ellers små ting som betyr noe for deg. Noe barna har lagd? Noe som minner deg om en fin opplevelse? Etc
    4: Kjøp et stort bilde/maleri som blikkfang -noe du kan ligge å se på og la tankene sveve avgårde mens du slapper av.
    5: Lag en “familievegg” -heng opp bilder, tegninger etc fra hele gjengen. Be de gjerne tegne noe nå -både store og små. Gjerne også noen fine ord/oppmuntrende sitater.
    6: Belysning er viktig. Sørg for behagelig lys over hele rommet. En kul stålampe og noen andre lamper. Og lysslynger. De med varm og lunt lys. Gir så god stemning i et rom! Kan henge de feks rundt “familieveggen”, hengende på/rundt hyllen på veggen osv.
    7: Sett inn en god stol, fyll den med tekstiler -sauepledd, teppe, pute etc- i farger som gjenspeiler veggfargen og de grønne plantene. Rett og slett lag en kosekrok, så kan andre i familien sitte der med bok, ipad eller lignende når du vil ha litt selskap!

    1. Åååå tusen takk gode deg 💜Dette var midt i blinken og så mange gode tips. Jeg sa til min datter igår at soverommet får bli vårt prosjekt, men nå er jaggu mannen begynt å engasjere seg også. Jeg likte spesielt godt tipset om en familievegg, det hadde virkelig gjort seg der inne 💜

      1. Så gøy å høre at du likte tipsene mine. jeg synes jo sånt er kjempegøy, og skulle gjerne kommet dit og fiksa det rommet, ha,ha! Håper du deler bilder etterpå da! Stor klem til deg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *