Når mor passer på…

Categories Blogg

Det var så godt at jeg fikk være med min datter på legevakten i går, det gjør noe med mammahjertet når man blir sittende hjemme og vente på beskjed. Da var det godt å kjenne på at jeg kunne være til nytte, komme med noen trøstende og oppmuntrende ord om ikke annet. Det beste var imidlertid at min datter måtte sove inne hos meg i natt, for med mistanke om hjernerystelse så måtte hun vekkes et par ganger i løpet av natten.

Som mødre flest, så har jeg altså ligget og våket over henne i natt. Det skulle ihvertfall ikke skje noe på min vakt!! Puster hun? Ja det gjør hun, snudde hun seg? Ok, hun lever enda. Nei fullt så dramatisk var det kanskje ikke, men det var ikke langt ifra skal jeg si deg. Men det er nå godt å ha de nærme når de er syke eller skadet, så mammahjertet hadde det godt i natt.

Så det var godt å våkne i morges med en ved min side, skravle litt om løst og fast før det var på tide å ta fatt på dagen. Dessuten har hun vært hjemme fra skolen i dag, noe som medfører at jeg har hatt selskap hele dagen. Men det har virkelig vært en travel helg, to turer på legevakten samme helg er heldigvis ikke hverdagskost. Nå sitter vi og spekulerer på hvordan vi skal klare å få blodet ut av håret uten at vi gjør såret vått, ikke den enkleste saken i verden.

“Jeg skjønner ikke hvordan du klarer det mamma” utbrøt min datter i et kjedsomt øyeblikk. Jeg var engang som henne, det verste jeg visste var å måtte ligge hjemme en hel dag. Men når man ikke har noe valg så må man bare gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg skjønner imidlertid frustrasjonen hennes, for det føles ikke som det er så altfor lenge siden jeg var i samme situasjon, og det kriblet i hele kroppen av rastløshet. Men vi er i det minste to, vi har selskap i hverandre og dagen har gått fort tross alt.

I går fikk vi en hyggelig beskjed, for i morgen kommer nemlig svigerfar. Så det betyr at jeg vil få mye selskap på dagtid fremover, det blir bare så koselig. Isak går bare rundt og tripper her, “er det snart i morgen nå mamma” spør han utålmodig. Nå kommer vi til å ha det gående i dagene fremover, for han er fullstendig klar over at bursdagen nærmer seg med stormskritt. Jeg bestilte gave i går, men det har jeg ikke turt å fortelle noe om, for da har vi det gående med “nårkommerpostmannen” igjen, så det får heller være en overraskelse.

Plutselig ble det liv og røre her, for ut av det blå ringte telefonen min. Min venninne fra Voss var nemlig barnevakt for barnebarnet sitt som bor her i Bergen, og de ville gjerne komme på besøk. Snakk om å få liv i heimen, jeg vet ikke hvem som var villest, presten selv (ektemannen til min venninne) eller barnebarnet , jeg tror faktisk presten gikk av med seieren, ihvertfall i følge min datter 🤣Men sååå koselig med litt uventet besøk på en ellers så rolig mandag.

Jeg håper dere har fått en god start på uken, og måtte resten av uken bli like god 💜

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *