Når man må kjempe i motvind…

Categories Blogg

At livet vårt er blitt til en evig kamp trenger jeg nesten ikke å si , ikke før vi har tatt et valg dukker det opp et nytt problem vi må ta stilling til.
Utfordringene står i kø , fjelltoppene blir stadig høyere.
Likevel står vi på , selv om det noen ganger er fristende og bare legge seg ned å gi opp.

 

Noen ganger føles det ut som om vi jobber i motbakke , som om vi til stadighet går i en konstant motvind.
Det føles som om alle jobber i mot oss , uansett hvor vi snur oss så møter vi motstand.
Når en dør lukkes åpnes det en ny er det noe som heter , men når man har ALS møter man kun stengte dører.

 

En sjelden gang kan man skimte en liten sprekk blant alle stengte dører , av og til åpner en dør seg litt på gløtt.
Et svakt lys kommer til syne i et altoppslukende mørke , et forlokkende lys som drar oss til seg.
Men i det vi nærmer oss ser vi det , sprekken blir sakte men sikkert mindre før den smeller igjen.

 

Det er slik det føles når man til stadighet må kjempe mot systemet , vi må klore ned alle dører for å få et svar.
Et svar du har fått nei på så mange ganger , men likevel fortsetter du å stille spørsmålet i håp om å få et ja til slutt.
Hver kveld gråter jeg for mine kjære , jeg skulle ønske de kunne få en lettere hverdag.
Men når man til stadighet blir møtt med taushet og et rungende NEI så slipper de ikke unna , for når alt annet svikter så er det våre kjære som til stadighet må plukke opp bitene….

2 kommentarer

2 thoughts on “Når man må kjempe i motvind…

  1. Det er leit å se at det er så vanskelig nå! Men jeg både håper og tror at det kan ordne seg for dere Vivian❤️ Styrkeklem fra meg❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *