Når man kjenner at man lever…

Categories Blogg

Vi var ikke hjemme før 22.30 i går , en begivenhetsrik var over.
Man skulle kanskje tro at denne kjerringa var helt utladet når hun kom hjem , men den var ikke jeg som var tom for krefter.
Nei jeg kunne gjerne ha sittet oppe utover kveldingen , men jeg trengte bare kaste et blikk bort på gubben for å forstå at det ble uaktuelt.

Trøttheten tok over allerede under besøket , etter en fem kilometer lang gåtur gikk gubben ned for telling. På sofaen la han seg rett ut mens vertskapet sprang som noen piska skinn for å gjøre alle fornøyd , snakk om å føle seg hjemme.

Det var kun meg og en liten gutt som holdt ut , og når man snakker om sistnevnte så holdt han ut mye lenger enn jeg hadde forutsett. Han var i fyr og flamme i hele går , helt fra fem om morgenen holdt han det gående. Jeg tror knapt han satt i ro i det hele tatt , og vertskapet fikk virkelig kjørt seg. Han skulle ha ridderdrakt og sverd , så da dro Kari pappeskene frem. Det er utrolig hvor mye som kan lages av en pappeske , en liten gutt ble strålende fornøyd med resultatet. Derfor ble dagen avsluttet med en vaskeekte ridderkamp , jeg fikk virkelig god underholdning der jeg satt.

Men denne deilige helgen er enda ikke over , i dag blir det en stor dag. En liten gutt skal nemlig spille sin aller første fotball kamp , med drakt og greier. Vi skal alle være med for ingen vil gå glipp av dette , det er ingenting som er mer underholdende enn å se på en gjeng femåringer løpe etter ballen. Så lenge vi klarer å rettlede hvilket mål de skal skyte på så er vi langt på vei , så dette blir spennende.

Solen skinner i dag også , men jeg tror jeg skal holde meg litt i skyggen i dag. Jeg glemte nemlig å ta på meg hansker igår , og det fikk jeg svi for i natt. Jeg våknet opp av at huden brant på hendene mine , soleksem er noe dritt. Så da var det bare å smøre med Aloe Vera og håpe på det beste , det lindrer i det minste. Men nå er tydeligvis tiden inne for å dra , heia Hovding!!!

Riktig god søndag til dere alle…

En ridder er født , utrolig hvor mye gøy man kan ha med en pappeske…

Naboen heiv seg litt motvillig med i leken , det er ikke bare bare å slåss mot en liten ridder

Kvelds sola på vei hjem , tenk at vi hadde tyve grader når klokken viste 21.00.
4 kommentarer

4 thoughts on “Når man kjenner at man lever…

  1. Så spennende, den første kampen – det er stort: Pappesker kan nok brukes til mye, var en fin ridder, Ønsker dere en nydelig dag og en god kamp <3.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *