Når gubben bestiller hotell rom…

Categories Blogg

Jeg visste jeg skulle ha tatt meg av hotell bestillingen , alltid skal ting skje så fort når gubben gjør ting.

Gudene skal vite at jeg så frem til å strekke meg ut i går , men først måtte jeg komme meg inn døren.

Ja for jeg så det med en gang vi sto utenfor rommet , var ikke denne døren litt i minste laget?

Jeg gikk fra en dør til en annen , ungikk den første men nå var det på an igjen.

 

Kom deg inn og lukk døren etter deg” , hahaha, morsom han gubben min , NOT!!

Jeg stoler ikke akkurat på han etter tidligere erfaringer , og det er ikke rent få heller.

En bok kunne blitt skrevet om alle de gangene jeg har sittet fast bare fordi gubben mener det går , ikke hjelper det og nekte heller , for da tar han bare over styringen.

Men hvis jeg ikke ville sove ut i gangen så måtte jeg inn , en stille bønn ble bedt mens jeg prøvde å manøvrere stolen igjennom en miniatyrdør.

 

Jeg hørte hvordan rullestolen gnisset seg forbi dørkarmene , men lettelsen var stor når jeg faktisk kom inn.

Men det var ikke noe bedre inne , jeg burde jo ha skjønt det på døra.

Det var så lite at du måtte gå ut igjen for å tenke , du kunne bare glemme og skifte mening her inne for det var det ikke plass til.

Det var faktisk så lite at de ikke hadde fått plass til vasken på badet under byggingen , den måtte de bygge et eget rom til.

 

For å få plass til rullestolen måtte vi ommøblere hele rommet , ja det vil si senga , for det var det eneste møblemanget de hadde fått plass til.

Men kun EN seng faktisk , en seng til tre stykker.

Hadde gubben glemt noe vesentlig kanskje , hadde han glemt og oppgi at vi faktisk var tre?

Ja det er jo bare en natt” sa gubben , men de ordene skulle han snart få angre på.

 

Når jeg måtte på toalettet begynte glosene igjen og komme , med meg hengende i armene gikk han rundt seg selv for å finne en mulig vei.

Men det var når vi skulle legge oss at han innså galskapen , “Æ får jo fa#n bare plass til en halv rævskinke”.

Vi var heldigvis så slitne at vi sovnet alle mann , men den roen varte ikke lenge.

For rett utenfor vinduet var det et fæla bråk , råneklubben “grei” hadde nå inntatt plassen.

 

Aldri hadde jeg forventet rånere her oppe , på en gudsforlatt plass kun bestående av industri og en flyplass.

Men akkurat her har de lagt et bygg som lokket til seg ungdommene , Mcdonalds lå rett ved siden av.

Hele natta har jeg hatt diskotek og burning inne på rommet vårt , kun en dårlig isolert vegg hindret de fra å komme inn.

Det ble ikke stille før nærmere 06.00 , og da var det bare for oss og stå opp.

 

Men en liten gutt er den eneste som virkelig har sovet i natt , han har storkost seg mellom oss.

Det er et under at jeg ikke har blåveis her jeg sitter , for aldri har jeg blitt slått og sparket mer enn i natt.

Men en ting var alle tre enige om når vi våknet , dette ble siste gangen gubben fikk bestille alene.

Hans egne ord satte et punktum for dette hotell oppholdet , “neste gang bestiller du!”….

 

PS : Men det betyr ingenting nå , for nå skal vi endelig hente vårt nye familiemedlem 💜

2 kommentarer

2 thoughts on “Når gubben bestiller hotell rom…

  1. Hei😊. Jeg har akkurat begynt å lese bloggen din og det er fint å lese om hverdagene deres. Og nå om den store begivenheten. Håper dere koser dere med valpen resten av helga😊😊.

    1. Så kjekt at du er begynt å følge meg Lena , det betyr mye 💜Ja nå er vi overlykkelig alle sammen , det føles nesten som en ny barselstid 🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *