Når formen svikter..

Categories Blogg

Det ble ingen god start på dagen i dag. Dessverre fikk jeg en dundrende hodepine før frokost. Jeg har tydeligvis gapt over for mye den siste tiden, presset kroppen for mye, og det får jeg svi for nå. Jeg bare lurer på hvor lang tid jeg skal bruke på å hente meg inn igjen.

Det er lenge siden jeg har vært så slapp i kroppen. Jeg orker ingenting. Jeg som elsker å ha det travelt, når det skjer mye rundt meg, det er da jeg trives best. Men ikke nå, nå føler jeg meg helt tom. Ute skinner solen på en skyfri blå himmel, men alt jeg vil er å sove. Med andre ord, ikke likt meg i det hele tatt.

Da er det godt å ha min datter hjemme. Godt for mammahjertet og få litt oppmuntring. For det er hun god på, hun får meg alltid i bedre humør. Vel og merke når hun setter den siden til, for hun er god på en ting til, nemlig å irritere! Jeg pleier å si at hun kan om hun vil, irritere på seg en gråstein 🤣Noe jeg fikk merke igår. Da gikk hun nemlig inn for å irritere vettet av meg, med alle sine uviktige spørsmål og kommentarer.

Heldigvis ser hun at jeg ikke orker det idag, så idag sender hun meg fine videosnutter og tror hun har sagt “glad i deg” minst 99 ganger frem til nå. Jeg ser ikke så mye til eksamen forberedelse, noe som hun egentlig burde bruke tiden på. Men når jeg nevner noe får jeg bare til svar, “jeg kan ikke øve på norsk, jeg er jo norsk”!!! Skjønner du hva jeg sliter med? 🤣

Uansett er det godt å ha henne hjemme. Det har vært fryktelig varmt her i dag, noe som ikke akkurat hjelper på trettheten. Jeg følte meg litt bedre når veranda døren ble åpnet og det kom litt luft inn her. Tror rett og slett jeg må komme meg ut i løpet av dagen, det hjelper ikke å bure seg inne heller. Jeg får prioritere å gå ut med Isak i ettermiddag, det vil nok hjelpe på både kropp og sjel.

Det ser ihvertfall lovende ut til 17 mai, tenk å få dette praktfulle været på selve nasjonaldagen! Det hadde vært noe det! Jeg gleder meg til å se Isak i sitt første 17 mai tog noensinne. Han har gitt grei beskjed om at han må ha både flagg og fløyte til den store dagen, så mor må på shopping i morgen.

Nå er min datter gått på trening, det skal mer til enn en gipset hånd for å stoppe henne, og det nærmer seg tid for å hente en liten pjokk i barnehagen. Så nå skal jeg dra frem uvante krefter og komme meg i rullestolen. Det er på høy tid å komme seg ut i finværet.

Ha en praktfull onsdag alle sammen 💜

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Når formen svikter..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *