Munnbind , betong og hagl…

Categories Blogg

Først av alt må jeg bare få takke dere lesere for alle de fine ordene jeg har fått det siste døgnet , noen ganger trenger jeg en påminnelse om hvorfor jeg er med i denne bloggtilværelsen. Normalt sett klarer jeg å se forbi all den negative dritten som kommer , men jeg ville ikke vært mennesklig om jeg aldri tok meg nær av noen ting. Men da er jeg så inderlig takknemlig for at jeg har dere , for dere gir meg styrke til å fortsette. En rose til dere alle.

En rose fra meg til dere 💜

Jeg har hatt så gode netter i det siste , men i natt ble den gode sirkelen brutt. Jeg tror ikke jeg har sovet en hel natt sammenhengende siden jeg fikk denne sykdommen , det er alltid noe som vekker meg opp. Men etter fem år med avbrutt søvn så kommer jeg meg likevel opp i noenlunde form , jeg er glad for hver time jeg får på puta. Likevel må jeg innrømme at jeg misunner gubben på det området , han kan sove hvor som helst når som helst. Jeg får heller satse på evig hvile den dagen jeg kommer i graven , men kjenner jeg meg rett så blir jeg vel for opptatt med “å gå igjen” her i huset.

Når jeg omsider kom meg opp i dag så skinte faktisk solen , glimt av en blå himmel ga meg nytt mot. Men før jeg kunne nyte dette mystiske fenomenet på himmelen (solen altså) måtte jeg få unna litt arbeid , svare på mail og skrive nye arbeidslister. Jeg var misunnelig på en liten gutt der jeg satt fremfor datamaskinen , for han hadde igjen fått være med pappaen på jobb. Bildene jeg fikk talte sitt eget språk , det er nå ingen tvil om at en liten gutt har fått god innføring i hvordan yrkessjåfør livet er. Plutselig skjønte jeg hvorfor pølser er den store favoritten.

Idag fikk jeg endelig den ordren jeg hadde bestilt for mange uker siden , det var et øyeblikk der hvor jeg lurte på om det bare var svindel. Heldigvis dukket de opp i dag , så nå håper jeg familien blir fornøyd. Min mann ønsket seg nemlig spesialdesignede tøy munnbind , og det var ikke hvilket som helst motiv han ønsket seg. Min mann er nemlig er nemlig flyinteressert , og det er særlig et fly han har en vill interesse for. Blackbird sr 71 er den store favoritten , og nå ville han ha det som motiv på munnbindet sitt.

Men det var ikke bare han som ønsket seg tøymunnbind , plutselig skulle hele familien ha også. Så da måtte sekretæren i husholdningen igjen på nettjakt , som vanlig ordner mor det meste. Far og sønn ville ha med motiv , for selvfølgelig skulle en liten gutt ha når far skulle ha. Jeg tror jeg satt en hel kveld og designet munnbind bare til de to , det var nemlig ikke så enkelt å finne bilder av blackbird og Star Wars som passet på munnbindene. Heldigvis var ikke de andre barna så kravstore , de ville kun ha med farger på.

Så jeg ble lettet når de kom idag , så lettet at jeg tenkte jeg ville feire med en liten tur ut. Men idag fikk jeg beviset på at værgudene har lagt en forbannelse over meg , for i det jeg tenkte at jeg skulle ut åpnet hele himmelen seg. Først trodde jeg noen hadde åpnet ild mot huset vårt , det hørtes rett og slett ut som om vi ble beskutt. Men heldigvis viste det seg at det baaare var hagl , hagl store som sprettballer fløy mot vinduene her.

Ja her ser dere selv

Det medførte til at jeg kom raskt på andre tanker , jeg bestemte meg for å spare lufteturen til en annen dag. Nå er himmelen full av mørke dystre skyer igjen , øya på andre siden av fjorden er forsvunnet i tåka. Mitt eneste ønske er at det regner fra seg nå , for i påsken vil jeg ha fint vær…

5 kommentarer

5 thoughts on “Munnbind , betong og hagl…

  1. Det var noen kule munnbind. Tror jeg må investere i noe sånt. De er vel sikkert bedre å ha på enn de i papir. For noen hagl, best å holde seg innendørs da.🙈 Vi krysser fingrene for fint påskevær Vivian, det trenger vi nå. Sol og varme gjør noe med oss.🌞❤ Klem fra meg!

    1. Vi var veldig fornøyd med munnbindendene , de var ikke så tette som enkelte andre er. Dessuten kan de enkelt strammes på sidene , slik at du får de så tett som du vil. Ja nå håper jeg det regner fra seg denne uken , jeg håper virkelig påsken blir fin 💖Stor klem tilbake 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *