Møtte sin overmakt

Categories Blogg

Hysj, hør… Det er helt stille i huset, eneste jeg hører er pusten fra hunden min der han ligger sammenkrøllet i sofaen. Assistenten er og handler, TVen er av, og jeg har et øyeblikk for meg selv. Det føles nærmest befriende å få være litt alene. Et stille øyeblikk for meg selv og mine tanker.

I to måneder har jeg gått og gledet meg, og i går var endelig dagen kommet. De fleste av dere vet nok hva jeg sikter til, kampen mellom Man.United og PSG. Dette var en kamp som United virkelig kom til å få bryne seg på. Tross reporterne sitt forsøk på å snakke “ned” PSG, visste jeg at dette kom til å bli en tøff kamp. Dessverre ble det slik, de møtte sin overmakt, og nå bare håper jeg de klarer å beholde selvtilliten og komme sterkere tilbake til neste kamp.

Gårsdagen var fin, avslappende og fin. Det var ikke planlagt, men jeg fikk plutselig en liten “spa behandling” i går. Først fikk jeg lakkert neglene mine i en nydelig blåfarge, og så ringte plutselig en venninne som lurte på om jeg ville ha ansiktsbehandling. Jeg takket selvfølgelig ja, men det skulle vise seg å bli en noe annen opplevelse av behandling enn jeg så for meg.

Det begynte bra, med rensing av ansiktet og følelse av velvære. Men så var det tid for ansikt masken. Det er tydeligvis lenge siden jeg har hatt ansikt pleie, for dette var en maske som jeg ikke har sett før. Hvor ble det av de maskene man smører på huden og som stivner slik at du føler huden skal revne? Dette var tydeligvis en ny og bedre utgave av ansikt pleie. Behandlingen var kanskje spesiell, men lattermusklene fikk iallefall trimmet seg…

Herlighet for en opplevelse. Nå vet jeg hvordan en mumie må ha det. Vi lo og lo alle sammen, og min mann mente at dette øyeblikket måtte forevigets og knipset dermed løs i vilden sky. Det er ikke måte på hva jeg må være med på når venninnene mine finner på nye påfunn 😂.

En god latter forlenger livet sies det, ja da har nå gårsdagens begivenheter forlenget mitt med ett par år minst. Jeg var bare glad for at Isak var lagt seg, for når assistenten satte i et lite hyl når hun fant meg sittende i stolen med masken, så ser jeg for meg at Isak kunne ha fått traumatiske opplevelser.

Det er så deilig med sånne øyeblikk, alle bekymringer blir borte og alt du sitter igjen med er latter og glede. Det er disse øyeblikkene som gjør livet verdt å leve, og det er slike øyeblikk jeg ønsker å fylle dagene mine med.

Bruk denne onsdagen til å bringe litt latter og glede inn i livet ditt og hos dine kjære. Livet er tøft nok som det er, vi trenger noen pustepauser iblant. Ha en ” latterlig” onsdag….

2 kommentarer

2 thoughts on “Møtte sin overmakt

  1. Herlig 😊😀😙 Så fin du ble 👸 La merke til at bloggen din er blitt litt annerledes også… Hvor har det blitt av “Liker” knappen?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *