Motgang er nødvendig…

Categories Blogg

I går følte jeg på det igjen , i et mørkt lite rom lå jeg med en takknemlighet over livet.
Livet er tøft , livet er ikke et glansbilde på Instagram.
Jeg blir så lei meg når jeg ser enkelte unge seile gjennom livet uten å ha følt på det , følt på hvordan livet egentlig er. Livet er nemlig så mye mye mer enn “likes” på Facebook , det er så mye mer enn det stadige higet etter popularitet og berømmelse.

 

Noen vil nok si at jeg har hatt et tøft liv , men selv tenker jeg at livet har gitt meg styrke. Ja jeg har vært igjennom mye , i en alder av 23 hadde jeg gått igjennom en hel del enn andre på min alder. Men selv om jeg har vært bitter og forbanna så er jeg glad den dag i dag , for uten de erfaringene hadde jeg ikke sittet her jeg er idag. De sier motgang gjør deg sterk , og akkurat det kan jeg skrive under på.

 

Uten den motgangen hadde jeg aldri klart meg , jeg hadde aldri klart å leve det livet jeg gjør nå. Derfor blir jeg så lei meg når jeg ser ungdommer som aldri har fått føle på det , føle hvordan det er å komme seg ut på andre siden sterkere etter en strabasiøs periode. Noen unge vet ikke hva det vil si å være i kjelleren , de tror kanskje de har vært der , men faktum er at de ikke har vært i nærheten engang.

 

Jeg har vært der mang engang , og det er jeg takknemlig for. Det er nemlig ingen større følelse enn å kravle seg på beina igjen etter å ha vært der “nede” , det er nemlig da du kjenner at du lever. Det er i det øyeblikket du innser at ingenting er umulig , det umulige tar bare litt lenger tid. Det er først nå at jeg kan si at  livet har blitt tøft , likevel er jeg her fremdeles. Det går ikke en dag uten at jeg takker høyere makter for all den motgangen jeg har fått gjennom livet , for uten den hadde jeg gitt opp for lenge siden…

1 kommentar

1 thought on “Motgang er nødvendig…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *