Morgenstund har gull i munn…

Categories Blogg

Nåvel, det ordtaket var ikke helt passelig i dag tidlig. Isak sovnet ikke før 23.00 i går kveld. Men allerede kl. 05.45 var han klar igjen, klar for en ny dag og ferdig oppladet. “Mamma mamma, solen er stått opp! ” Aldri roper han på pappa, ihvertfall ikke når jeg er i nærheten, han vet utmerket godt at pappaen ikke er tilsnakkende så tidlig på morgenen, så da er det jeg som får gjennomgå. 

Men jeg har hatt en forferdelig første natt, det er alltid sånn første natten i ny seng. Jeg reagerer jo på den minste ting, faktisk så skulle alle handicap rom vært utstyrt med elektriske senger, da hadde saken vært biff. Det blir alltid litt prøving og feiling før jeg kommer frem til en stilling som fungerer. Så med andre ord, jeg var ikke klar for å starte dagen 05.45!!

Klokken ble nå 11 før vi klarte å forlate rommet, klare for en ny dag. Da valgte vi å tusle ned til min bror og de, som har leid seg hytte rett nede i veien her. Det er alltid kjekt når de små søskenbarna treffes, og det er fullt liv og hæla i taket med en gang. Det er et flott område vi bor i, med gamle stavkirker og flott turterreng i nærheten. Vi er jo så heldig med været også, så det blir mye uteaktiviteter på dagtid.

Heldigvis gikk det bra med min kjære mor, og vi har fått nok en historie til minneboka, en historie vi nå kan le av. Etter turen var det en stykk liten gutt som var utladet, ikke så rart kanskje når man starter dagen før hanen galer 🤣Så vi måtte ta oss en powernap på rommet. Så her ligger vi altså, alle tre i samme seng, både far og sønn er i drømmeland, og hva gjør jeg? Jo jeg jobber. Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen, jeg er den eneste som holder ut 🤣

Nå skal vi hvile litt før vi er klar igjen. Vi har både basseng og barnedisco vi skal igjennom før dagen er omme, så her er det bare å lade batteriene. Håper solen skinner litt på dere også, fortsatt god påske 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *