Møkkete fingre er det jeg savner mest…

Categories Blogg

I natt holdt det på å rable for meg , jeg fikk nemlig en uventet gjest inne på soverommet mitt. En liten møll hadde forvillet seg inn i et lite mørkt rom , og siden det eneste lyset kom ifra en datamaskin så valgte den å campere der. Midt på skjermen satt den , og det virket ikke som den hadde tenkt å flytte på seg heller med det første.

Jeg prøvde selvfølgelig å ringe på nattevakten , ja jeg hang omtrent på alarmen den første timen. Men hver gang hun kom inn så fløy den selvfølgelig bort , det hjalp heller ikke at hun sto i mørket og ventet på at den skulle komme frem. Nei dette var jaggu en smart møll , for med engang nattevakten hadde forlatt rommet så dukket den opp igjen. Det var nesten så jeg begynte å lure på om den prøvde å fortelle meg noe , ja jeg kan banne på at jeg hørte den viske “det er tid for å legge seg nå Vivian , det er altfor sent til å skrive innlegg”

Disse minnene dukket opp i dag , for 7 år siden så livet helt annerledes ut💓

Møllen vant i går , det var umulig for meg å skrive noe som helst med en møll i veien. Så jeg våknet litt mer uthvilt i dag enn ellers , så noe godt kom da ut av det.
Det klør ekstra mye i fingrene på denne tiden , bare synet av møkkete fingre får det til å krible inni meg. Savnet etter å rote rundt i jorden og plante blomster selv er stort , jeg kan enda kjenne følelsen av jord mellom fingrene.

I dag sendte jeg assistenten ut for å kjøpe lecakuler og jord til de nye pallekarmene mine , men jeg hadde tydeligvis undervurdert størrelsen på kassene. To store poser med jord holdt bare til en kasse , men vi fikk da plantet alle påskeliljene i en kasse. I morgen skal tulipanløkene plantes , og jeg tror jeg må kjøpe meg noen flere løker etterhvert.

Jordbær plantene ser også ut til å trives , det er kommet blomster på alle sammen nå. Jeg må bare få gubben til å lage et nett som jeg kan ha over de , men det er jeg sikker på at gubben fikser i en fei. Jeg skal se om de har noe på Plantasjen jeg kan bruke , de har som regel alt jeg trenger.
Min datter kom lettere irritert hjem fra skolen i dag , de hadde fått beskjed i dag om at de måtte ha prøve i morgen. På grunn av streiken kunne de ikke få beskjed før , noe som medførte til at min datter var i særdeles dårlig humør i dag.

Jeg er glad for at jeg er ferdig med den tiden , skoletiden var bare et ork for meg. Så jeg misunner henne ikke , men heldigvis er det bare to uker til det er sommerferie. Hun har også prøvd å få seg en sommerjobb lenge nå uten hell , det er jaggu ikke enkelt å være ung i dag. Så hvis noen vet om noen jobber i Bergensområdet så rop gjerne ut , du kan ikke få en mer arbeidsom og pliktoppfyllende arbeidstaker enn min datter .

Nå har jeg sendt gubben ut for å kjøpe mer is , for jeg ble pottesur når jeg oppdaget at det var tomt for favoritt isen min. Med ulver i hus så er det ikke rom for å spare noe som helst , og hver gang denne kjerringa skal ha noe så er det tomt.
Så i ettermiddag freste jeg fra meg i godstolen , jeg er nemlig ikke til å spøke med når jeg har lyst på noe. Heldigvis kom gubben hjem med to nye esker med is i kveld , så nå er husfreden berget helt til neste gang….

3 kommentarer

3 thoughts on “Møkkete fingre er det jeg savner mest…

    1. Så fine bilder❤️Og for noen fine jordbær planter; nesten så æ ser bær der allerede👏

      Fingrer i jord kan være balsam for sjela så skjønner at du savner det. Ha en fin og varm dag i Bergens området, og nån må da virkøif ønske å ha datteren dokkers i jobb 👏👏👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *