Mine tanker…

Categories Blogg, Dikt 🌻

Mine tanker er myk som fløyel, sval som den fineste silke, 

lette som bomull, svevende som en vakker fugl høyt oppe på himmelen, 

lekende og nysgjerrige som små barn.

 

Mine tanker er som en vakker sommerdag, varm som solen, 

kjølende som en mild sommerbris, 

uskyldige som et nyfødt barn,

milde som engler med lysende vinger i nattemørket.

 

Mine tanker er som en lang labyrint, svirrende og ubesluttsomme, 

kvelende av alle valg som må taes,

som en virvelvind som endrer retning når du minst venter det

 

Mine tanker er som et åpent hav, 

som en rolig havbris med varsomme bølgeskvulp på en endeløs sandstrand, 

som en storm av farefulle bølger, med dønninger som slår inn mot land og visker vekk all varme. 

 

Mine tanker er som en iskald vinterstorm, lunefull og uhyggelig, 

som frosten på bakken som dekker alt liv,

som en kald gjennomtrengende vind ,

en vind som gjør selv det varmeste hjerte om til is. 

 

Mine tanker kan gjøre livet verdt å leve,

som krystallklare stjerner på himmelen,

men mine tanker kan også være mørke,

som uværs skyer som lurer i horisonten,

Men dette er selve livet, tanker er som dager, 

gode dager full av kjærlighet og varme,

dårlige dager som gir kulde og bekymring,

Trøsten finner du i deg selv, med dine tanker kan du snu,

snu livet, leve livet på din måte,   livet er ingen dans på roser,

men du klarer det, for inni deg bor det en styrke,  en styrke så stor,  en styrke som kan flytte selv de største fjell… 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *