Lykken har igjen fylt huset…

Categories Blogg

Jeg våknet opp sliten men lykkelig i dag , og fra stuen kunne små pipelyder høres. Selv om jeg visste at min datter voktet over en liten skatt så var det fryktelig vanskelig og sovne i går , og jeg har en mistanke om at det gjaldt oss alle. Men en liten skatt fant roen fort , han sovnet klokken 02.00 og våknet ikke igjen før 06.00 i dag. Det var så fantastisk og kunne stå opp til noe i dag , et lite nøste sto klar når jeg kom ut i stuen.

Det har vært en herlig dag , med de tre eldste barna hjemme så har vi virkelig kost oss. Men den største lykken er å se hvor mye denne lille tassen betyr , hvor mye glede han har gitt oss allerede. Det første møte ble helt magisk for meg i går , og jeg kan med hånden på hjertet si at det var kjærlighet med første øyekast. Alt av sorg og problemer forsvant når han kom på fanget mitt , og i et lite øyeblikk var det bare meg og han.

Min datter var helt ferdig i dag når jeg sto opp , hun har virkelig fått prøve seg i natt. Jeg spøkte med at dette kun var en forsmak på det som ventet henne , det vil bli mange våkennetter når hun en dag blir mor. Men når hun hørte det så var talen klar , “glem det mamma , jeg skal ikke ha barn på leeenge”. Nei jeg må nok innse at jeg ikke blir bestemor på en stund , selv om jeg gjerne skulle ha opplevd det også. I følge min datter så er hun allerede blitt mor , jeg er i følge henne blitt Simbas bestemor.

Simba utvider stadig terretoriet sitt , men enda er både kjøkkenet og gangen litt skummel. Men han løper gjennom begge stuene som bare det , og spesielt hvis det er noen bare føtter i nærheten. Han elsker nemlig og jakte på små og store tær , de er nemlig så gode og bite på.

En liten gutt ga meg grei beskjed i går kveld , jeg måtte sende film og bilder til barnehagen. Det han ikke visste var at jeg hadde gjort det allerede , jeg har nemlig tett dialog med barnehagen via mail. Så i dag hadde en stolt gutt kunne vise frem vårt nye familiemedlem til alle barna på avdelingen , det tenker jeg var stor stas for en liten gutt.

Både far og sønn kom tidligere hjem enn vanlig i dag , og utifra skrittene så kunne ikke en liten gutt komme fort nok inn dørene her. “Simbaaaa , nå er jeg hjemme” ropte en lykkelig gutt i gangen , men ikke for høyt for da kunne han jo bli redd. Det ble tydelig at de to har funnet hverandre , de to minste har allerede knyttet et sterkt bånd. Jeg nyter synet av en liten pelskledd venn omringet av fire barn , kjærligheten flommer over. Så nå skal jeg tilbringe litt kvalitetstid med den lille , ja det vil si hvis jeg får lov da , her er det nemlig kamp om oppmerksomheten…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *