Lykken er kort og livet er langt…

Categories Blogg

Der kom det igjen , det lille øyeblikket jeg lever for.
Jeg kan føle hvordan det fyller meg , sprer seg rundt som små sommerfugler. Små vingeslag bringer med seg en varme så stor ,
en varme som kan smelte selv det kaldeste hjerte.

 

Lykken er så kort men likevel så mektig , så lite men likevel så stort.
Livet er langt og tungt , mange prøvelser møter vi på vår vei.
Men selv når det er mørkt kommer de , lyden av lykke er bestandig nær.
Nærmere enn du tror , og noen ganger ligger den bare der og venter på deg. Venter på at du skal gripe den , venter på at du skal se.

 

Du har kanskje hørt den idag , var det noen som lo?
Eller kanskje har du sett den , hun som smilte så stort.
Kanskje sanset du den , var det lukten av vår?
Eller kanskje du lyttet til den , lærka som sang en vakker melodi.

 

Hver dag prøver jeg så hardt , prøver å finne lykken i de nære ting.
Lyden av barnelatter tidlig en morgen , eller lyden av ugla som våkner til liv i mørket. Smaken av den siste sjokolade biten som smelter på tunga , gitt av små barnehender bare til meg. Lykken er overalt , du må bare se den.

 

En ny dag er nettopp begynt , dagens første lysstråler skinner på deg.
Kanskje du er sliten , kanskje er du lei. Men en ting kan jeg love deg ,
de kommer i dag også. De små øyeblikk som gjør livet verdt å leve ,
kanskje har de allerede kommet. Så når du sitter der nå med dagens første kaffekopp så er den nær , ta en slurk og føl på lykken over at du har fått enda en ny dag i gave…

12 kommentarer

12 thoughts on “Lykken er kort og livet er langt…

  1. Fine små hverdagsøyeblikk som vi glemmer i en travel hverdag.
    Som man setter pris på da livet butter i mot.
    Tenker mye på deg og dine.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *