Lykkelig til sengs

Categories Blogg

Mørket har igjen lagt seg over en fredelig gate , igjen har roen senket seg over et lite hus.

Et lite hus med mye kjærlighet , en kjærlighet som aldri dør ut.

I kveld legger jeg og meg med en ro , en ro jeg har lengtet etter så lenge.

Et svakt lys fra en datamaskin er alt som er synlig i et lite mørkt rom , men hvis du ser godt etter så ser du det.

 

Gjemt bak en maske finner du det , lykken kan sees i et lite smil.

Et lite svakt smil befinner seg i et lite mørkt rom , og du ser det hvis du ser godt etter.

Det er ikke så mye som skal til lenger , lykken finnes i de små ting.

Små nesten usynlige ting , men som blir store når du først ser de.

 

Stadig dukker de opp , og de blir større for hver dag som går.

Jo dårligere jeg blir jo flere blir de , små gleder gir en lykke så stor.

Ikveld har lykken igjen vendt tilbake , tilbake da jeg trengte den som mest.

Et hulrom ble igjen fylt opp , en ro har fylt kropp og sinn.

 

Idag gikk det nemlig opp for meg , hvor lenge jeg har klart.

Klart å kjempe meg frem , fem år er nå gått.

Fem år er gått og kamplysten er like stor , kampen for livet er enda i gang.

Livet er fortsatt verdt og kjempe for , livet er enda verdt å leve.

 

Men så tenker jeg på alle de som ikke ser , over alle de som kun ser et altoppslukende mørke.

Og alt jeg føler på ikveld takknemlighet . en takknemlighet over at jeg fortsatt er med.

Med på livets reise , selv etter fem år.

Etter fem år er lykken enda stor , og ikveld går jeg lykkelig til sengs…

3 kommentarer

3 thoughts on “Lykkelig til sengs

  1. Du er et stort forbilde, du viser at man ikke skal gi seg, fordi det nytter. Jeg har hatt planer om å skrive noen ord etter at jeg leste de siste innleggene dine, men jeg har rett og slett ikke funnet ord for de tankene jeg hadde der og da. Det er fantastisk å se den gleden og stoltheten du har over hva du klarer og klart at du blir overrasket når ting enda fungerer. Stå på. Og lykke til videre

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *