Livets små gleder…

Categories Blogg

Helt stille satt jeg og studerte en liten gutt i går kveld, bare syv år gammel har han enda mye å lære.
Men det er en ting som kommer naturlig for han, en ting som vi voksne kan lære av.
Hver dag prøver jeg å leve i nuet, men det er takket være en liten gutt at jeg klarer det.
For han er det kun livet her og nå som gjelder, og selv om vi er på hver vår skala av livet så har vi det til felles.

Dagen gikk mot slutten, og det var da en liten gutt spratt opp av sofaen.
“Husker du hva du lovte meg i går mamma” spurte han meg med en håpefull stemme, forvirret prøvde jeg å tenke tilbake. Hva var det nå Jeg hadde lovet bort, normalt sett pleier jeg å huske det jeg lover men denne gangen sto det bom stille.

En liten gutt så på meg med store øyne, og jeg kunne se på han at tålmodigheten nå var i ferd med å ta slutt.
Det var da det slo meg, jeg skjønte plutselig hva en liten gutt tenkte på.
Grunnen til at jeg ikke husket det var at det var så lite, men for en liten gutt var det stort.
En liten gutt tenker det samme som meg, det er de små gledene som betyr mest.

“Ja jeg husker hva jeg lovte deg, og selvfølgelig skal du få lov” sa jeg til gutten som sto spent og ventet, og når jeg så hvor glad han ble forsto jeg at både jeg og han lever for øyeblikkene. En liten gutt ville så gjerne sove inne hos meg i går, og det gjorde meg varm om hjertet. En liten ting som betyr så mye for oss begge, og når jeg la meg i går og hørte den beroligende pusten hans var livet igjen perfekt…

4 kommentarer

4 thoughts on “Livets små gleder…

  1. Sterke du <3 Og gode gutten din <3 Det er så godt når en kan ligge slik og lytte til pusten fra barnet sitt 🙂
    God ny dag til dere 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *