Livet er herlig…

Categories Blogg

For en dag det ble i går , og for et vertskap vi kom til.
Samboeren til Amun disket opp med både middag og dessert , Amun selv som tok oss imot med åpne armer , ja hele familien gjorde oss varm om hjertet.
Tenk at fremmede mennesker tok imot oss på den måten , selv gubben ble rørt.
En flytur for to år siden er den eneste tiden vi har hatt med Amun , og nå åpnet de opp hjemmet sitt for oss.

Likevel skulle man tro vi hadde kjent hverandre i mange år , det var som å komme til et vennepar man ikke hadde sett på en stund. En liten gutt som alltid er sjenert overfor nye mennesker hoppet rett ut av bilen når Amun kom gående , og når sønnen kom ut for å leke med en liten gutt sprang han rett bort til han. Jeg og gubben ble bare stående og se på hverandre , hva skjedde egentlig?

Men det som også var så kjekt var at gubben og Amun kom så godt overens , gubben skravlet som aldri før. Latter og gode samtaler preget gårsdagen , tiden har aldri gått så fort før. Vi var fremme litt før 15 og dro ikke fra Amun før klokken 20, da var hotellet neste stopp. Både gubben og jeg var rørt over den mottakelsen vi fikk , det er ingen tvil om at vi har fått oss noen nye venner. De har virkelig fått en spesiell plass i våre hjerter , og helgen var knapt nok begynt.

Jeg var så gira når vi kom på hotellet , og enda mer oppspilt ble jeg når jeg så det rommet vi hadde fått. Det var jo rene panorama rommet , sist vi hadde et så stort rom var på Grand hotell. Helt paff trillet jeg inn døren , smilet gikk trill rundt på oss begge. Rett etter fotball kampen var det kveld , og jeg tror jeg sovnet før hodet traff puta.

Nå venter det nok en spennende dag , kanskje den mest spennende av de alle. For hvis værgudene er på vår side i dag så blir det flytur , min datter og jeg krysser alt vi har for at dette går denne gangen. Men det jeg er mest spent på er å se min datter oppe i lufta , Amun har nemlig tenkt å ta henne med på akrobatikk flyving. Så jeg er et eneste stort smil her jeg sitter , livet er herlig takket være en fantastisk familie på Bygland…

Gubben har selvfølgelig dronen med…Vakre Bygland..

2 kommentarer

2 thoughts on “Livet er herlig…

  1. Så koselig! 🤞 for godt vær, og at datteren får en fantastisk tur! Amun altså, snakk om mann og familie med omtanke for andre ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *