Livet er godt…

Categories Blogg

Mørket var altoppslukende når jeg forlot sykehuset for seks år siden , bakken forsvant under meg.
Alt jeg så var døden , det mørke kalde intet som ventet meg der fremme.
Morgendagen forsvant , det føltes ut som om jeg døde der og da.
Enda husker jeg den følelsen , og selv om det nå er gått seks år så føles det ut som om det var igår.

 

2-5 år sa legen , men her sitter jeg seks år etter.
Jeg klorer meg fast med alt jeg har , for i motsetning til den dagen for seks år siden så ser jeg nå livet.
Enda er livet godt , enda kan jeg nyte alle livets gleder.
I følge legen så er det et mirakel , et under at jeg fortsatt sitter her i samme form som for to år siden.

 

Tre ganger på seks år har jeg lurt meg unna dødens dal , tre ganger har jeg fått livet i gave.
Det første året ba jeg den samme bønnen hver eneste kveld , en bønn om å bli frisk.
Nå ber jeg om litt mer tid , selv om jeg vet livet mitt allerede er på overtid så ber jeg om mer.
For drømmene lever fortsatt , selv om jeg ikke tør drømme selv så finner de meg.

 

Minneboken blir stadig større , aldri hadde jeg sett for meg at jeg skulle få oppleve så mange fantastiske opplevelser sammen med mine kjære.
Livet med ALS er blitt en reise , min siste reise er blitt til et eventyr av de sjeldne.
Ja hverdagene er tøffe i blant , livet mitt er fullt av utfordringer.
Men til tross for en tøff hverdag så lever jeg mer enn noengang før , og det hadde jeg aldri trodd den dagen jeg gikk ut av sykehuset for seks år siden….

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Livet er godt…

  1. Svigerinna mi (snart 59) har levd med ALS i 11 år nå, om jeg husker riktig, og hatt respirator i 8 av dem. Hun er fullstendig avhengig av hjelp, men kan snakke (svakt) ennå.
    Hun har lurt døden flere ganger disse årene, og mener hun har et fullverdig liv 💕
    Jeg er full av beundring over dere! 👍

    1. Det var en som sa engang ” Jeg har nok fått ALS fordi jeg tåler det ” , den setningen syns jeg beskriver ALS syke på en god måte💖Jeg blir varm om hjertet når jeg leser det du skriver Bjørg , det er så godt å høre at hun føler at hun har et fullverdig liv💜Det gir meg et håp for fremtiden , så tusen takk for at du deler dette med meg 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *