Litt av en start på dagen…

Categories Blogg

Dette synet var det første som møtte meg når jeg slo på datamaskinen i dag , en melding med et bilde av blogglisten gjorde meg nesten sjokkert. Takket være dere har jeg nå fått den høyeste plasseringen hittil som blogger , noe jeg aldri hadde trodd for ett par .år siden.

Jeg har sett det i det siste , antall sideanvisninger har økt betraktelig. Og det kan jeg takke dere for , jeg har sagt det før og sier det igjen , jeg har verdens beste lesere. Så at det ble en god start på dagen i dag er det ingen tvil om , dette gir masse motivasjon til å fortsette. Jeg ble faktisk så satt ut at jeg glemte av alle mine planer for dagen , sommerfuglene ligger enda i eskene sine.

Jeg hadde jo planer om å henge de opp i dag , men denne fredagen har rast avgårde. Assistenten hadde med seg de resterende sommerfuglene når hun kom på jobb i dag , hun hadde kjørt inn til byen i går ettermiddag og hentet de slik at hun slapp og bruke tid på det idag. Det var fantastisk snillt gjort av henne , hun brukte sin egen fritid på meg.

I dag har jeg brukt formiddagen til å svare på meldinger og mail etter gårsdagens innlegg , det er så fint å se at en ny type hostemaskin skapte begeistring. Det er alltid godt og få oppleve at forskningen leder til noe , spesielt når det kan komme til nytte for så mange. Vi har kanskje ikke en kur mot denne sykdommen , men alt som kan bedre hverdagen litt for oss er gull verdt.

Det har vært et fantastisk vær ute i dag , men jeg har vært helt inne i min egen boble og la egentlig ikke merke det før assistenten gikk hjem for dagen. Men det var da virkeligheten slo ned igjen , jeg kunne nesten høre det på ringelyden på Messenger at gubben var stresset.
“Ja hva tenker du på kjære” spurte jeg forsiktig.
“DET E SÅ SATA#S I HÆL#ET# KØØØ” ropte gubben gjennom høyttaleren , så høyt var det at jeg kunne nesten kjenne lufttrykket gjennom dataskjermen. Jeg skjønte at her var det bare å skru ned volumet på det laveste nivået , jeg ville nødig miste hørselen også.

Rettigheter: tegninger.no

Han trengte egentlig ikke si mer , jeg visste jo hvorfor han var stresset. En liten gutt skulle hentes i barnehagen , og der sto han fast i verdens lengste bilkø. Alle vil jo sikkert på hytta i finværet , og når alle får den samme tanken så ender det med kaos i trafikken.

Den eneste muligheten vi hadde satt oppe på rommet sitt , min datter hadde kommet tidlig hjem fra skolen idag. Og akkurat det angret hun sikkert på når gubben ringte henne like etter at han hadde snakket med meg , trampende kom hun ned trappa. Siden hun ikke vil kjøre min bil så var det kun en mulighet igjen , og like etter forsvant hun og en liten tass ut døren. Stresset løp de bortover veien , de hadde jo en barnehage og rekke.

 

Lærer seg å spikke i barnehagen , det var stor stas det…

Så jeg fikk en stille stund for meg selv , og stille ble det virkelig. Men når Poirot begynte på TVen så passet det midt i blinken , for jeg elsker slike gamle krimserier. Ja jeg vet jeg er sær , gubben blir helt fortvilet hver gang jeg setter det på. Jeg rakk knapt se ferdig dagens mysterie før ytterdøren gikk opp , storesøster og lillebror var kommet hjem. Men idag kom han ikke hoppende inn i stua mi , jeg hørte det på skrittene at han ikke var helt fornøyd.

“Hvorfor ble ikke du med mamma , nå måtte jo jeg gå HEEELEEE veien”

Det hjalp ikke at jeg forklarte at assistenten hadde gått når vi fikk beskjed om å hente , han skulle bli hentet av mamma taxien. Heldigvis visste jeg akkurat hva som skulle til for å bedre humøret til en liten gutt , det er nemlig fredag idag. Jeg trengte bare påminne han om hvilken dag det var i dag og da styrtet han opp på rommet sitt , godterifeen kommer nemlig alltid på fredager. Like etter sto han fornøyd fremfor meg , lykkelig viste han frem hva han hadde funnet i postkassen sin.

Så fornøyd ble han at han plutselig kom på at han hadde jo en overraskelse i sekken , godteriet ble slengt på bordet i det han løp ut i gangen for å hente det. Med hendene på ryggen kom han løpende inn til meg og sa , “dette er bare til deg mamma.” 
Igjen ble mammahjerte rørt , det vakreste lille 17 Mai hjerte ble stolt vist frem. En liten gutt strålte når han så hvor glad jeg ble , det var som om solen hadde flyttet inn. Nå skal vi henge det på ytterdøren i morgen , og der skal det få henge til langt over 17 Mai.

Så nå kan helgen bare begynne , med denne starten kan den ikke bli annet enn strålende. Det ser ut som at været skal holde seg fint hele helgen , noe som betyr at jeg kan komme meg mye ut. Jeg har jo åtte sommerfugler som må henges opp , og den ærefulle oppgaven er det gubben som skal få.

God helg alle sammen , og takk for at dere følger meg 💜

16 kommentarer

16 thoughts on “Litt av en start på dagen…

  1. God Helg til deg og dine🤗og Gratulerer med fortjent plass på blogglista💐

  2. For et fint 17.mai hjerte❤️ Det er så lærerikt å følge deg 💜 Gratulerer igjen med topplasseringen, det er sååå fortjent 👏 ønsker deg og dine en fantastisk helg 💜

  3. Vakkert hjerte fra en skjønn storliten gutt, til supermamman ❤️

    Gratulerer med rekordplassering, det var på tide!

    Goood helg til deg og dine 🥳

    1. Ja det var det nydeligste hjerte jeg har sett , og det betyr så mye når det kommer fra en barnehånd 💓
      Tusen takk Lisbeth , men det som gjør meg mest glad er når jeg får høre slike fine ord som dine , det betyr så mye at dere setter pris på det jeg skriver 💜Riktig god helg til deg og , håper den blir god 💖

  4. Av alle bloggene jeg leser så er du min favoritt, og jeg håper virkelig at du en dag tar over tronen. Gratulerer med fin plassering, og måtte du snart ta over førsteplass.

    1. Jeg trenger ikke overta førsteplassen , slike tilbakemeldinger som dine i dag betyr så uendelig mye mer for meg , tusen takk kjære deg , en stor klem fra meg 💖

  5. Det er så kjekt å se at din blogg er nummer 2 Vivian. Med så mye rart i bloggverden, er det akkurat din blogg som vi følger..en blogg som gir meg lyst til å verdisatt hver lille sekund i mitt liv. Du er et eksempel på at vi mennesker har en styrke inne oss som hjelper oss å gå videre, selv om i veldig vanskelige situasjoner; du er et eksempel på at man skal ikke gi opp, men stå på, tro på seg selv og gjøre det beste ut av det vi har/kan. Takk for at du deler din hverdagen, dine bekymringer, frustrasjon og glede.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *