Litt av en dag

Categories Blogg

Idag har det virkelig gått unna, for idag var det tid for en forandring. De sier at forandring fryder, men for mitt vedkommende ble det et komplett kaos. Aldri har det vært så mye tårer og latter i løpet av en dag, dagen idag har virkelig vært underholdende. Men før jeg begynner med å fortelle dere om kaoset, så må jeg fortelle om en dame.

En fantastisk dame, og henne hadde jeg besøk av idag. En sykepleier fra Haukeland som holder på med et forskningsprosjekt som jeg deltar i, en dame som virkelig gir mye av seg selv. Hun er god på alle måter , og alltid like smilende og blid. Men idag gråt vi begge to , for hun sa noen ord som traff meg midt i hjertet.

Hun leser nemlig bloggen min , og der var det et innlegg hun hadde bete seg merke i, og idag ville hun fortelle meg noe.

“Du er ikke et tomt skall, du er full av liv og lever livet mye mer enn oss andre”, sa hun med en tåre i øynene, og de ordene traff meg hardt. En ting er å lese de ordene , for det har jeg gjort flere ganger fra dere fine. Men det blir noe helt annet å høre det , og jeg knakk helt sammen. Ikke fordi det var så trist, men fordi det var godt å høre. Det er så godt når andre legger merke til at jeg prøver , legger merke til at jeg kjemper meg videre hver eneste dag.

Så det var dagens tårer, men jeg må jo fortelle om latteren også. For det har det vært mye av idag , nesten på grensen til det komiske. Jeg bestemte meg nemlig for å benytte meg av det faktum at jeg har to assistenter som er frisører av utdanning, jeg ville gjøre en radikal forandring. Jeg bestemte meg når vi var ute og shoppet på tirsdag, en ny hårfarge ble satt under planlegging.

Når jeg var frisk endret jeg hårfarge hele tiden , jeg gikk fra blond til mørk to ganger i året. Så idag har vi startet den prosessen igjen, farvel brunette velkommen blondine. Men jeg hadde glemt hvor lang den prosessen var, eller kanskje jeg har fortrengt det. For jeg var oppe litt over ni , og kl 17.30 var jeg ferdig. Den ene assistenten måtte gå kl 16 , og for å spare tid ble jeg dusjet med klærne på. Egentlig var det bare meningen å vaske håret , men det er ikke like lett når vedkommende sitter uten funksjon i en dusjstol.

Så jeg fikk meg en dusj , men denne gangen påkledd. Det har virkelig vært en underholdende dag, og magemusklene har fått kjørt seg hos oss alle. Så nå sitter jeg her med gult hår og lurer på hvordan dagen i morgen blir, Isak kaller meg bare for prinsesse gullhår.

Men selv om dagen har vært fylt med latter, så fikk vi en litt dårlig nyhet idag. Vi fikk beskjed om at hjemmesykepleien i Vardø ikke kan tilby oss noe, og det var en strek i regningen. Men heldigvis ser ikke gubben mørkt på det , han mener det vil gå greit uten hjelp.

Resten av kvelden blir det bare avslapping, selv om jeg føler meg full av energi for tiden så har jeg ikke tenkt å presse grensene. Så nå legger denne jenta beina høyt , prinsesse gullhår tar livet med ro…

14 kommentarer

14 thoughts on “Litt av en dag

  1. Hei!
    Det er artig å ha slike dager der enn kan le masse..Hun sykepleieren fra Haukeland sa noe som var veldig fint og det stemmer..Du ble knall fin på håret.
    Ha en fin kveld videre..Klem

  2. Herlighet; du nydelige🥰du ble altså helt nydelig, dvs nydeligere!

    Æ e den pysa når det gjeld hårfarging, men du e en tøffing; også der!

    Du e virkelig prinsessa i eventyret ; så skjønne godt at du ble Gullhår!

    Æ måtte ha bodd i Øst-Finnmark altså; da hadde æ vært på pletten det e jaggu sikkert!!!

    Ha en nydelig kveld prinsesse Gullhår❤️

  3. Ja,frøken gullhår! Besøket ditt fikk sagt det jeg ofte tenker..du lever mer enn mange av oss!!!! ❤️ Dagene dine er fulle av LIV! ❤️ Og fin ble du, slik du alltid er! En vakker kvinne ❤️

  4. Håper å se deg på ekstremsportveko neste gang. Det ble avlyst i år, men kanskje du tar deg en ny flytur neste gang? Jeg klippet den lille video-snutten av deg, og jeg har tenkt på deg siden det. Ha en fin helg ❤️

    1. Tro meg , jeg kommer. Jeg var så klar for en ny flytur i år men det gikk ikke. Så jeg håper helsa holder seg til neste år så jeg får oppleve det en gang til 😊💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *