Lek og moro på en søndag

Categories Blogg

Natten har vært helt forferdelig, jeg har knapt sovet en stund. Klokken 07.00 klarte jeg ikke mer, gubben måtte tilkalles. Jeg har nemlig blitt terrorisert to netter på rad nå, to uvedkommende gjester hadde tatt over soverommet mitt. Det er ingenting som er mer irriterende enn små fluer, og disse var så innpåslitne at jeg følte meg som en ku i bås.

Gubben kom ned trappen som en illsint okse, og med en tshorte begynte han sin elleville jakt. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, der lå jeg lenket til sengen mens jeg egentlig burde søkt dekning i et bomberom. Jeg hadde en følelse av at det var ikke fluene han jaktet på, de var bare et påskudd for å kunne slå løs. Nå vet jeg hvordan klærne hadde det i gamle dager under tørking, for jeg har blitt banket våken i dag. Ja eller pisket da, kall det hva du vil.

Heldigvis fikk jeg noen timer i ro før første gjest kom på besøk, en liten frøken i sommerklær kom tassende inn døren her. Hyttenaboene ferierer rett nedenfor oss, og den lille jenta er på samme alder som Isak. Plutselig ble soverommet mitt forvandlet til discotek og sirkus på samme tid, men det var nå faktisk ikke barna som var verst. For gubben heiv seg med i dansen, og etter bråket å dømme trodde jeg veggen skulle dette ned.

En stund etter kom ytterlige fire nye gjester på besøk, min lillebror og hele familien kom ramlende inn døren her. Det blir alltid liv og røre når søskenbarna møtes, og plutselig ble denne søndagen fylt opp med lek og moro. Politi og røver har vært det store idag, og tante og onkel har virkelig fått kjørt seg.

Vi fikk også gjort noe som vi har tenkt på lenge, faktisk helt siden i fjor. Når min lillebror går på med full iver så vet du at ting blir gjort, og før jeg visste ordet av det hadde bilen min blitt oppgradert. Vi var nemlig så heldig å få noen fine klistrelapper fra Ølen betong, de var så snille som ville hjelpe oss.

Jeg hadde nemlig et ønske om å drive litt reklame nordover i ferien, det skal ikke være tvil om hvem som kommer kjørende. Derfor er bilen nå blitt smykket med lilla skrift, mamma på hjul kommer snart kjørende.

Dette har virkelig vært en fin dag, kontrastene er store fra igår. Så fort kan det snu, bare man har litt tålmodighet så kommer det alltids en ny dag. Som om ikke det er nok så har jeg også endelig fått gubben min tilbake, og det er takket være regnet som kom idag. Regnet vasket vekk hele pollen allergien, og nå er han tilbake med ny giv. Faktisk så mye at han heiv seg rundt på kjøkkenet for å diske med en god kvelds, og nå sitter jeg og venter på å bli servert. Løvbiff og pommes fries er ingen dårlig kvelds på en søndagskveld, en perfekt avslutning på en god dag…

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Lek og moro på en søndag

  1. Det er sånne dager som gjør at en holder ut vanskelige dager. Det å kunne glemme alt vondt og trist en stakket stund, det gjør så godt…❤

  2. Hei.
    Gratulerer med flott og interessant blogg.
    Vi spesialiserer oss på personlige baby gaver og vi vil gjære sponse din blogg med noe av våre produkter.
    Vi kan sponse konkurranse eller Du kan bli Affiliated partner.
    Håper på et positiv svar.
    Hilse Arthur
    http://www.pledd.net

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *