La meg skylle bort…

Categories Blogg

Noen ganger blir jeg bare helt tom , det føles som om noen har stukket hull på meg og tømt meg for alle krefter.
Livet går i bølgedaler , og jeg føler jeg kjemper alene midtfjords mens bølgene rundt meg prøver å drukne meg.
Med hodet så vidt over vannflaten prøver jeg å holde meg flytende , for når jeg kikker ned så ser jeg kun et bunnløst mørke.

 

Hodet skriker “hooold ut”, mens kroppen bare vil gi etter.
Angsten blir som to store seil inni meg , og når vinden tar tak har jeg ikke noe annet valg enn å følge med.
Det blåser full orkan rundt meg , uansett hvor jeg snur meg så møter jeg på bølger høye som fjell.
Bølger som pisker mot meg , bølger som roper mitt navn.

 

Kampen mot ALS er en umulig kamp , og noen ganger har jeg mest lyst til å overgi meg.
Bli i ett med de høye bølgene , flyte med de ut i havgapet et sted.
Bare legge inn mine kampårer , og la kulden omringe hele meg.
Et bunnløst mørke river i meg , sakte men sikkert synker jeg ned.

 

Ja sånn føles det noen ganger , for hver dag som går så flyter jeg lenger og lenger fra land.
Ensomheten denne sykdommen bringer med seg er umenneskelig , det er kun jeg alene som kan kjempe mot høye bølger i full orkan.
Mine kjære blir stående som hjelpeløse statister på land , alt de kan gjøre er å se hvordan jeg sakte men sikkert forsvinner i høye bølger.

 

Sakte men sikkert tappes jeg for krefter , jeg drukner litt hver dag.
Jeg prøver å klamre meg fast med alt jeg har , men litt etter litt mister jeg taket.
Sandkornene i tidsglasset er snart tomt , og det samme er kreftene mine.
Så ja noen dager frister det veldig , noen ganger har jeg lyst til å la bølgene skylle meg bort….

19 kommentarer

19 thoughts on “La meg skylle bort…

  1. Du skriver så vakker og smertefullt på samme tid .. eg kan ikke klare å sette meg inn i hvordan du har det men eg kan gå ved din side og være din venn❤️❤️❤️ Vet det ikke er mye for eg skulle gjerne ha tryllet bort ALS for godt . Stor klem til deg Vivian

  2. Ikke lett Vivian med disse tankene 🤔❤️ Ønsker deg gode dager framover ❤️🌼🌼 Snart sommer, kan være mer ute og kose deg på den flotte altanen med fine familien din ❤️☀️🌼🌼 Tenker på deg, klem ❤️❤️🌷🌷🌷🌷 ❤️

  3. Fineste Vivian ❤
    Du er så flink med ord. Både med de gode og de som er vonde- Så vakkert og smertefullt.
    Den beste bloggen jeg leser – og budskapet ditt er så viktig.
    Du betyr så mye- for så mange.
    Og – du er så ubeskrivelig tapper❤
    God klem til deg.

  4. 💔😢
    Slenger meg på de fine ordene til de over, og ønsker deg bedre dager uten så mye angst! Du er sterk, og fortjener bedre! Ordene dine belyser viktigheten av å være åpen om hva denne forferdelige sykdommen gjør, synes du gjør dette på en virkelig god måte ❤

  5. Uff så leit. Hadde man bare hatt noen behandling medisiner mot denne forferdelige sykdommen. Føler så med deg og dine. Beste bloggen jeg leser. Kjære vakre deg. Klem

  6. Hjertet mitt gråter med ditt. ❤️😢 Det er så brutalt, og grusomt. Jeg beundrer deg. Du setter ord på sårbarheten , det kan kun en som er sterk som klare tenker jeg. Tørre å kjenne på disse følelsene, så viktig, men vondt. Sender deg styrke til alt du må tåle. Om du føler deg alene, så er vi rundt deg. Heier på deg. Men skjønner hva du mener. Selve sykdommen er d kun en selv som er i. Men kjærligheten rundt en gir en styrke. Klem fra Synnøve ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *