La meg dø lykkelig…

Categories Blogg

Jeg ser hvordan livet farer forbi meg, solbrune lykkelige mennesker svirrer rundt oss.
Som et maleri endrer landskapet seg, stadig nye portrett dukker opp rundt neste sving.
Radioen summer rolig i bakgrunnen, og ved min side sitter en solbrun stødig sjåfør.
I smug studerer jeg han, legger merke til hvordan ansiktet hans slapper av bak rattet.

 

Gud hvor jeg elsker den mannen, jeg elsker han så mye at det nesten gjør vondt.
Min livspartner gjennom mange år, med han ved min side føler jeg meg alltid trygg.
Plutselig er det som om han sanser meg, sanser at jeg studerer han.
En sterk varm hånd legger seg oppå min, han snur på hodet og smiler kjærlig mot meg.

 

“Vi har det nu bra kjære”, jeg nikker bekreftende mot han.
Livet er bekymringsfritt på landeveien, i en bli er livet bare godt.
Barnelatter kan høres i fra baksetet, to foreldre kikker på hverandre og smiler.
Lykken er igjen til å ta og føle på, en fred senker seg over oss begge.

 

Det er da det kommer, en varme sprer seg rundt mitt bryst.
Der og da er det ingenting som betyr noe, alt som betyr noe er lykken som er inni en bil.
En tanke kommer til overflaten, en tanke om en fremtid som nå virker så fjern.
Med kun en tanke i hodet kikker jeg igjen bort på min kjære mann, “la meg en dag få dø like lykkelig som jeg er nå…..”

11 kommentarer

11 thoughts on “La meg dø lykkelig…

  1. Blir helt varm i hjerter av å lese denne flotte kjærlighets skildringen til din flotte mann. Blir så utrolig glad for at dere har det så fint blir så rørt. ♥️ Måtte dere få mange fine opplevelser i ferien som dere tar med dere når hverdagen er der igjen. Ta vare på tiden ,opplevelsene og hverandre noe jeg vet dere gjør. Har blitt så glad i deg og din flotte familie selvom jeg ikke kjenner dere noe annet enn gjennom dine fortellinger på bloggen. Klem og ha en flott feriedag.

  2. Vakre ord, fineste Vivian ❤️ Størst av alt er kjærligheten ❤️❤️ Jeg unner deg det aller, aller beste ❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *