Kontraster…

Categories Blogg

Ute skinner solen på en krystall blå himmel, det er varmt og deilig. Men på havet skummer det, for det blåser liten storm ute. Jeg hører vinden ule rundt hushjørnene, det minner meg om høsten. Hadde det ikke vært for solen og varmen, hadde jeg trodd høsten var i anmarsj.

Heldigvis er det lenge til den kommer enda, men mon tro om det ligger et væromslag i luften. Jeg håper ikke det, for det er så deilig å kunne bestemme selv når jeg vil gå ut eller ikke. Det er sååå lettvint , slippe å kle på seg, faktisk heller måtte kle av seg, det er herlig det!

I dag er det forberedelser til ansvarsgruppe møtet som skal være i morgen. Jeg er glad for disse møtene, for har jeg problemer av noe slag, så ordner de opp. Vi er heldig som familie som får så mye hjelp, det bidrar til at min mann og mine barn kan ha et liv utenom.

Men det skremmer meg litt også, for hva skjer når jeg ikke er her lenger? Da forsvinner all hjelp, og de må klare seg selv. Det blir litt av en overgang, spesielt for min mann. Nå slipper han unna alt av husarbeid og matlaging, for å avlaste han litt i forhold til meg og Isak har vi valgt å gjøre det sånn. Jeg betaler alle regninger, alt han trenger å gjøre er å åpne konvoluttene, han har det lettvint på disse områdene, men sånn må det også være, dette bidrar til en bedre hverdag for oss alle.

Men dette bidrar også til at jeg bekymrer meg, bekymrer meg for hva fremtiden vil bringe, for hvordan det vil gå med han, om han takler alle omveltningene som vil komme . Det er en kjent sak at han ikke liker forandringer så godt, og det vil det bli mye av når jeg ikke er her lenger. Bekymringene tar aldri slutt, men jeg kan bare håpe på at det går bra.

Væromslag ble det, nå er det overskyet ute og det er meldt regn til kvelden. Kanskje like greit, det er fryktelig tørt ute og marken trenger nok desperat litt påfyll av fuktighet. Nå skal jeg gjøre meg klar til et lite forberedelse møte. Håper dere får en strålende dag…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *