Kjerringa og gubben er tomme for ord…

Categories Blogg

Jeg vet knapt hvordan jeg skal begynne dette innlegget, jeg er nærmest i en sjokktilstand her jeg sitter.
Fire timer etter innsamlingen startet nådde vi 20000, og da turte jeg ikke se mer.  For hver gang jeg gikk inn for å se åpnet tårekanalene seg, en elv kom fossende ut av to øyne.

Tusen takk til Synnøve for nytt deilig ullsett, du er altfor snill💖

Stakkars assistenten, det var en stund her hun ikke gjorde noe annet enn å løpe rundt med en håndduk i hendene.
Jeg var et følelsesmessig vrak, egentlig burde jeg bare rømt til skogs for å spare omgivelsene for et traumatisk syn.
Og i det jeg trodde at jeg ikke hadde noen flere tårer så var det på an igjen, aldri har jeg vært med på verre.

Ikke ble det bedre når gubben kom hjem heller, for hver halvtime kom han løpende med telefonen.
Aldri har minutt for minutt gitt oss så stor underholdning enn i går, det var jo rene thrilleren. Gubben som normalt sett la seg ned på sofaen for å dra tømmerstokker la seg nå ned som en professor i matematikk, snorkelydene var nå erstattet med hele tallrekken.
Men når vi nærmet oss 30 tallet ble jeg en smule bekymret, for brått ble det heeelt stille fra gubben på sofaen.

 

Vi måtte på et tidspunkt sjekke om det enda sto til liv, for aldri har en finnmarking vært mer stille.
Hadde han svimt av mon tro, eller det som verre var, kanskje blodpumpa ikke hadde tålt denne thrilleren?
Heldigvis kunne vi etterhvert konstantere at han fortsatt hadde puls, en pumpende blodåre tydet på at det fortsatt sto til liv. Men det skal dere ha, dere har klart noe jeg aldri har klart, og det er å målbinde gubben.

Tusen takk til Inger i Vardø som ga oss en hel eske full av gleder 💜

Nå jobber vi på spreng for å få tak i en erfaren advokat, for takket være dere kan vi nå gjøre noe.
De siste dagene har vært uvirkelige, den støtten vi nå får er som en tsunami av nestekjærlighet.
Gaver har vi også fått den siste tiden, gaver fra både kjente og ukjente.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg har fått litt dårlig samvittighet, for jeg skulle så gjerne gitt tilbake. Takk holder liksom ikke lenger, ingen ord i hele vokabuleret kan måle seg mot det dere gir oss nå.

 

Jeg sitter med en klump i magen hele tiden, tankene mine er et kaos.
Men hjertet mitt er varmt, et lite hjerte er fylt med en nestekjærlighet så stor.
Jeg sender en del av mitt hjerte til hver enkelt av dere, og dere skal vite at jeg skulle så gjerne gitt dere hele verden. Oppfylt alle deres ønsker slik dere gjør med meg, dere er mine beskyttende engler…

Tuuuusen takk til dere alle 💖

34 kommentarer

34 thoughts on “Kjerringa og gubben er tomme for ord…

  1. Dere fortjener hver en krone som kan hjelpe til slik at denne saken skal få en helt annen løsning enn hva den saksbehandleren hadde sett for seg! ❤️💪❤️

    Og du kjære Viviann, du fortjener være varm og god i vinter ❤️ Og minstemann sjarmklumpen , han fortjener all oppmerksomhet herlige gutten ❤️

    Ønsker dere ei skikkelig god helg, alle sammen!

    God klem fra Synnøve 😀💖

    1. Jeg skulle ønske alle syke kunne få oppleve den nestekjærligheten som jeg gjør, for det betyr så uendelig mye når man står midt oppi stormen💖Tusen takk for den hjertevarmen du viser Synnøve, håper du får en strålende helg💜

  2. Du gir jo masse, tullejente ❤️
    Du gir oss innsikt i hvordan livet med ALS er, både ut fra sykdommen, men også i livet som småbarnsmor. Du lærer oss om hva mennesker som deg må stå i, og kjempe for. Kunnskap gir oss makt, forståelse og videre perspektiver.
    Det er viktig kunnskap, og sammen med deg skal vi prøve å gå opp veien sånn at du og de som kommer etter deg får ivaretatt sin integritet og sine rettigheter.
    Du samler oss om noe som er viktigere og større enn oss selv.
    Takk!
    Håper du får inn masse på Spleisen og finner en råtass av en advokat.
    Lykke til videre ❤️

    1. Åååå nå klarer jeg ikke mer, der fosset tårene på ny💖Tuuuusen takk for nydelige ord Lene, jeg er så evig takknemlig for at jeg har alle dere i ryggen 💜

  3. Så flott! Det er så godt at det finnes så mange gode mennesker, som bryr seg om, og ikke bare med.
    Håper virkelig det ordner seg for dere, og at dere og dubkan få den hjelpen dere trenger.
    Det er utrolig vondt å lese hvordan dere blir behandlet.
    Så stå på, dere er utrolig tøffe! 😀
    Gode klemmer til dere, hele familien 🥰❤

  4. Kjære deg,Vivian! En Spleis er genialt, og dere kan velge den dyktigste advokat til å fremme din sak mot Bergen kommune. Strålende!
    Det er også fantastisk å se hvor mange som støtter opp om spleisen, og legger inn link på sine plattformer. Det jeg synes er leit, er å se hvordan kjerringtanker tråkker enkelte bloggere under foten, verbalt sett, ved å omtale de rett og slett dårlig. Stine Skoli er ikke verdt å lese, skriver hun, fordi hun omtaler lekebiler som ungene har stor glede av, reklame eller ei. En matblogg er visstnok ikke verdt tidsbruk, for dette er «gammelt nytt». Ida Wulff er visst også totalt uinteressant. Jeg vet ikke hvorfor, men hun har da en relativt nystartet familie som hun gleder seg over. Alle disse er eksempler hun mener burde bruke sine blogger til å skrive om « bedre og viktige tema»? Vel, man trenger ikke å tråkke andre under hælen for å få frem et poeng eller flere.

    Jeg liker ikke når folk fornedres, opplevelsen av at menneskeverdet blir utfordret, og hælen sparker i ulike retninger. Det er ikke satire da, men noe negativt.

    Hun støtter deg, og det er fint. Det er bare måten jeg reagerer på.
    Ps; Vær vennlig å holde min identitet kun for dine øyne, for det vil ikke overraske om at hælspark vil komme min vei om en dag eller flere, på hennes egen blogg.

    Ellers ønsker jeg deg masse lykke til, stor klem, og at du kan kjenne kreftene til å kjempe vokser inni deg.
    Skjønne du🥰

    1. Tusen takk kjære deg, og du kan være trygg på at din identitet forblir hos meg 💖
      Først av alt må jeg få takke deg for at du viser din støtte i denne kampen vi står i, det betyr mye for meg 💜
      Så må jeg få takke deg for at kommer med konstruktiv kritikk fremfor å skrive nedsettende om kjerrintanker, det er det nemlig mange som ikke klarer.
      Selv liker jeg bloggen hennes, men skjønner at det er mange meninger rundt dette med satire. Jeg har selv fått pepper for mine humoristiske innlegg, selv om de er aldri så uskyldige så er det vanskelig å vite hvordan leserne oppfatter de.
      Satire er en vanskelig sjanger, i tillegg er det mange ulike oppfatninger om hva satire er.

      Håper du får en strålende kveld, nå er hele familien samlet rundt Tv skjermen her, for nå er ukens høydepunkt Skal vi danse i gang 💖

  5. Så flott å se at dere får god hjelp nå.<3 Håper bare dere finner en god advokat som kan hjelpe dere i kampen mot kommunen. Jeg heier heftig og begeistret på dere.<3<3<3 Mange sabla gode klemmer slenger jeg i din retning, så ta imot!! :))

  6. Det skulle bare mangle! Jeg tror nok jeg kan snakke for alle i det jeg sier at for oss er det virkelig en glede å kunne hjelpe med noe!
    Jeg får jo ikke gjort stort for å knekke sykdommen, men jeg får i det minste bidratt til å knekke Bergen kommune, og det er jo iallfall noe! *hehe*
    – Jeg trodde forresten jeg var tidlig ute med første spredning, og misforsto dermed den innkomne sum med målsetting for dagen eller noe, da det allerede hadde bikket 40 000. På ‘middagsinnlegget’ var det oppe i 46, og nå har det jaggu bikket 50 000!!
    Dette er så kuuult!!!

    1. Ja det er spinnvillt! Jeg tør nesten ikke gå inn å se lenger, men jeg hører gubben som gauler hver gang det skjer noe😂
      Jeg har ikke ord lenger💖

  7. Det er bare så flott å se at beløpet vokser, det er så fortjent ❤ Håper dere raskt finner en god og kampklar advokat 🤞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *