Kjære hytte eiere

Categories Blogg

Vi hører dere så altfor godt

der dere står og brøler blant folkemengden.

Daglig er det kronikker i alle landets aviser

det er ikke nok å brøle, dere må skrive også.

 

For vi andre må jo forstå

forstå at dere trenger å komme dere til fjells!

Dere overlever ikke uten fjell luft

klarer dere ikke uten snødekte løyper inni fjellheimen.

 

Dere kan ikke bli buret inne

vi må jo skjønne at unntak må innføres.

Dere har jo ikke Korona

dere kan slett ikke bli syk.

 

Hele befolkningen er blitt overhysterisk

alle er godt fra sans og samling.

Dette viruset er jo ikke farlig

ihvertfall ikke for folk som dere.

 

Hytte eiere er jo unntaket

det må jo vi andre forstå.

Dere frykter ingenting

for litt fjell luft kurerer alt.

 

Katastrofen har rammet

poliitikerne er noen fjols!

Dere er jo verken syke eller gamle

det er de som må holde seg hjemme!

 

Så derfor kjære hyttefolk 

vil jeg beklage.

Beklager at jeg er en av de

jeg er en av de som nå burer meg inne.

 

Jeg er en av de som er redd

jeg er en av de som kan dø!

Men jeg beklager at jeg ikke har tenkt på dere

for dere har det jo enda verre.

 

Hytta ligger der øde og forlatt

og dere er blitt pålagt å bli hjemme.

Skiløypene ligger der så forlokkende og venter

men dere får ikke bruke de.

 

Deres sorg er sikkert større enn min

dere slipper jo å se inn i et par barneøyne.

Slipper å forklare

at mamma eller pappa kan dø.

 

Dere er jo friske

blir dere syke så er peiskos på hytta kuren

Så skam til oss andre som ikke forstår

hytta er jo mer verdt enn oss som er syk og gammel….

Rettigheter: tegninger.no

4 kommentarer

4 thoughts on “Kjære hytte eiere

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *