Juleforberedelsene er godt i gang…

Categories Blogg

Det har vært en uvanlig dag i dag, for gubben ble plutselig frigjort fra assistent rollen.
Nattevakten ble byttet fra natt til dag, og plutselig fikk jeg gjort litt likevel.
Det er nemlig ikke like lett å få gubben i gang når han er hjemme fra jobb, for da vil han så klart ha fri.
Så mens han bare vil hvile seg sitter jeg bare og dirrer, for jeg vil så gjerne få gjort mest mulig. Samtidig har jeg ikke samvittighet til å mase, for jeg vet at han trenger å lade batteriene når han kan.

Derfor var lettelsen stor når jeg plutselig fikk hjelp likevel, det er viktig å bevare husfreden. Så idag ble alle fornøyd, gubben fikk gjøre det han ville og jeg kunne fortsette med pynting av hus.
Nattevakten fortalte at hun hadde kjøpt seg nye utelys til jul, og det var da jeg kom på at de lysene jeg hadde på verandaen i fjor var begynt å svikte.
Så da var valget enkelt, jeg måtte sende assistenten ut for å kjøpe nye utelys.

Takk og lov for internett, for siden jeg ikke var særlig lysten på å gå ut i regnværet så kunne jeg heller finne de lysene jeg ville ha på nettet.
Dessuten er det så mye smitte nå at jeg nesten ikke tør forlate huset, og jeg må innrømme at jeg er fly forbanna på politikerne i denne byen. For de går åpenlyst ut og oppfordrer oss til å være forsiktig, men å samle flere tusen mennesker til en lysfest er helt greit. Så jeg velger å holde meg hjemme, det føles tryggere sånn.

Men takket være assistenten fikk jeg julelysene jeg ville ha, og nå gleder jeg meg til å få de opp. I dag overrasket gubben meg, jeg tror julegleden har smittet over på han og.
For selv om jeg hadde nevnt gardinstenger for gubben så hadde jeg aldri trodd at han skulle være så rask, jeg er vant med å måtte mase en uke før det skjer noe.
Men hva tror du gubben kom hjem med idag? Joda, tre nye gardinstenger.

Uten gardiner??
Eller med??

Og jaggu heiv han seg ikke rundt for å skru de opp også, og vipps så var gardinene hengt opp. Jeg trodde jeg hadde tre julegardiner igjen, men det viste seg at jeg hadde bare to. Egentlig ville jeg henge opp en gardin med verandadøren også, men det spørs om jeg finner flere slike gardiner.
Ikke klarer jeg å bestemme meg for om det ble fint heller, kanskje jeg bare må venne meg til det? Jeg må ihvertfall på leting etter flere gardiner, for jeg mangler en. Så nå får vi se hva jeg gjør, jeg ble litt i stuss her…

13 kommentarer

13 thoughts on “Juleforberedelsene er godt i gang…

  1. Jooo, det ble veldig fint med gardinene👌🏻 Synes ikke det mangler noe i verandadøra heller jeg da! Sånn, der fikk du min mening😅 God førjulstid til deg og dine – og, jeg tror vi er flere som er litt ekstra forsiktige igjen😷

  2. Hei😊 Koselig å ordne til jul. Jeg likte det best uten gardiner. Synes det da var lysere og at stjerna i vinduet blir mer i søkelyset og får oppmerksomheten. Jeg liker bloggen din og er innom titt og ofte for å se hvordan det går med deg. Mange gode tanker sender jeg deg og din familie.😊🥰❤

    1. Ja det tenkte jeg også Heidi, men på en annen måte ble det litt lunere her😊
      Gubben likte det godt så det blir nok gardiner i jula, men om jeg fortsetter med gardiner etter jul er usikkert. Takk for at du følger meg Heidi, det betyr mye 💜

  3. Så koselig dere har fått det. Jeg synes gardiner gjør det lunere i rommet. Jeg har ikke begynt ennå. Må få den opererte skuldra mer i drift,selv om det går overraskende bra allerede. Kan dog ikke løfte armen ennå men det blir bra tilslutt 🙂

  4. Synes det ble fint med gardiner. Det luner litt på denne tida, men jeg er kjapp til å kvitte meg med dem når våren er i gang! Gode ønsker om fin førjulstid til deg og dine.

  5. Jeg syns det ble kjempefint med julegardinene. Her har vi bare julegardiner på kjøkkenet. Har så mange vinduer på stua så jeg synes det blir litt for mye arbeid 😊 Ellers er all adventstasen fremme nå. Er så koselig når den kommer fram 😊

    1. Samme her Kristin, jeg har kun hatt julegardiner på kjøkkenet fordi vi har så mange vinduer i stuen. Men gubben har mast om gardiner så lenge nå, så nå måtte vi gjøre et forsøk💜😊

  6. Jeg sverger til gardiner. Jeg synes det er rart og ukoselig uten. Men det er sikkert fordi jeg er vant til det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *