Jeg vil bare bort

Categories Blogg

Idag ble jeg så dårlig at jeg måtte legge meg , angsten kommer i bølger.

Bølger som slår over meg , iskalde bølger som legger seg rundt mitt hjerte.

Jeg hater å ha det sånn , alt jeg vil er å reise bort.

Reise bort fra alle problemer , være alene bare meg.

 

Normalt sett pleier det ikke vare så lenge , hjertet mitt føles knust.

Revet ut og tråkket på , bit for bit mister jeg en del av meg selv.

Min terapi er å skrive , alle mine følelser tømmes ut i innlegg etter innlegg.

Det er det eneste jeg har igjen , to øyne som kan si hva jeg føler.

 

For stemmen svikter når klumpen i halsen vokser , gråtkvalt klarer jeg ikke å få frem et ord.

Det virker som om problemene øker i takt med sykdommen , og ingen vil komme meg i møte når jeg prøver å løse de.

Jeg blir bare oversett , jeg skjønner ikke hvorfor mine ord ikke er viktige lenger.

Det er altfor enkelt å bare trekke seg unna , selv når jeg prøver å få til en dialog.

 

Hvorfor kan ikke folk bare henvende seg til meg direkte , ikke bestandig bruke en mellommann.

Jeg takler det meste , men det jeg ikke takler er å stadig bli oversett.

Da kommer følelsen tilbake , en følelse av å ikke være god nok.

Jeg vet jeg må ta grep , alene må jeg klare å finne en ny vei ut av mørket.

 

Men jeg vet ikke helt hvordan , jeg famler fortsatt rundt.

Igår fikk jeg endelig litt hvile , og det er takket være dere.

For første gang på noen dager tok jeg med meg datamaskinen i senga , og der ble jeg liggende og lese.

Lese alle deres fine ord , igjen viser dere det gode i menneskeheten. Dere er fantastiske 💜

 

En ting skal dere ihvertfall vite , jeg prøver hver dag.

Kravler meg opp av sengen hver eneste dag , uansett hvor vondt det gjør i brystet.

Hjertesorg er den verste sorten , som tre små bokstaver lar det seg ikke kurere.

Det er kun meg som kan løse det , jeg må bare få hodet over vann først…

 

PS : jeg klarte ihvertfall å komme meg ut igår , selv om det kostet mye så er det likevel godt.

12 kommentarer

12 thoughts on “Jeg vil bare bort

  1. Kjære Vivian.
    Det du skriver og klarer å uttrykke er sterke ord, som går rett i hjertet. Og det er ikke lett å skrive noe klokt til deg. Får inderlig håpe at du klarer å få hodet over vannet igjen. Det er utrolig hvor sterk du er og hvilket pågangsmot du har. Jeg leser alle innleggene dine og det gjør inntrykk. Mange styrkende tanker og klemmer sendes til deg💜💗🦸‍♀️💐

  2. Hei det er ikke så lenge siden oppdaget bloggen din, men nå gir den meg så mye innsikt og en slags forståelse av hvordan du har det i den grad noen kan det.Jeg har Lest både de muntre og de bunnærlige og dypt fortvilede innleggene dine. Du er utrolig flink til å formidle og sette ord på følelsene dine.Jeg prøver å sette meg inn hvordan jeg kan skrive til deg og gi deg en slags trøst Eller kan jeg det? Jeg hadde selv kreft og kjenner igjen fortvilelsen og redselen for hva som kan skje hvilke dager og smerter og bunnløs fortvilelse en har forann seg,
    Jeg prøver å tenke hva som hjalp meg hva som gav meg håp og fremtidstro. Men jeg innser at du er ikke meg og vi har ikke samme diagnose. Selv fikk jeg fikk tilbud om psykolog og jeg brukte også presten. Jeg vet ikke om du kan ha nytte av det. Men for meg var det fremmede som jeg kunne dele alt uten filter og uten å måtte Skåne mine nærmeste som var til stor hjelp.
    Jeg håper du kan finne igjen den muntre og litt sorgmuntre tankene og evne til å se det komiske og fine i dagene. Selvfølgelig mener jeg ikke du skal gjøre det for vår del, men for meg var de uttrykk for at du har lysglimt i alt det mørke.
    Kjære mamma på hjul takk for alt du har delt, jeg ønsker deg Alt så godt som du kan ha det.

  3. Du er viktig og unik. Måtte du klare å komme deg ovenpå igjen. Skjønner at sykdommen tapper deg og at angsten nå har tatt overhånd. Det må være lov å være svak å si det som det er.
    Vi med denne diagnosen må desverre selv lete fram håp og finne mening med livet selv.
    Å mye av dette har nettopp du fått meg til å se.
    Måtte morgendagen bli om så bare litt lettere.
    Alt godt og klem❤

  4. Kjære kjære deg ❤️

    Har fulgt deg noen mnd. nå og du gjør så sterkt inntrykk. Så flink å sette ord på hvordan du har det og takler livet ditt. Jeg tenker på deg mange ganger til dagen – hver dag.
    Du rører meg dypt, og sikkert mange med meg.
    Håper inderlig at du får en litt lettere dag i morgen og dagene fremover.

  5. Jeg håper natten bringer deg søvn kjære Vivian. God klem💛🌻
    PS. Ungene dine er nydelige 😊

  6. Æ blir nokka mållaus som æ har sagt før🌸æ må stadig inn å sjekke om du har skrevet noe. Tenker mye på dæ og din situasjon , og mange med mæ!

    Kjempeklæm kommet fra Finnmark🙏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *