Jeg trenger ferie!!

Categories Blogg

Dagen har vært preget av kommunikasjonssvikt og misforståelser, og jeg kjenner at jeg er drittlei. Jeg er lei av at ikke ting kan bli sagt med en gang når jeg spør, istedenfor å vente helt til siste liten og på den måten skape kaos i min planlegging. Jeg er såpass direkte selv, og det hadde gjort livet mitt mye enklere om de rundt meg ga meg like direkte svar når jeg først spør.

Rettigheter: tegninger.no

 

Jeg kjente det på meg når jeg våknet idag, tålmodigheten hadde forsvunnet i løpet av natten. Dette var absolutt ikke dagen for mye arbeid, og da er det typisk at det er nettopp uventet arbeid jeg får. Siden jeg ikke fikk anledning til å ta vaksinen mot lungebetennelse forrige uke så var det første punkt på tapeten idag, så det var bare å komme seg opp av senga.

Pokker så trøtt jeg var idag, og det er gubben sin feil. For jeg så for meg en tidlig kveld igår siden det tross alt var arbeidsdag idag, men gubben hadde tydeligvis andre planer. Normalt sett er det jeg som vil sitte lenge oppe, og da er det typisk at den ene kvelden jeg vil legge meg tidlig så vil ikke gubben. For han kom nemlig på noe igår kveld, Isak hadde legetime idag. Det betydde at gubben ikke trengte å stå opp så tidlig, og da ble kvelden lengre enn antatt.

vår flinke hjelper

 

Men koselig var det likevel, vi spiste kvelds sammen kl 22.30, og så to episoder av Neste sommer. Det er rart det der, for etter jeg flyttet ut av storstua og inn i den lille ser vi mer på Tv sammen enn noengang før. Vi som alltid kranglet om fjernkontrollen hver eneste kveld, er nå enige om det meste. Så selv om jeg hiver han ut noen ganger når han ikke lar meg se, så er vi mer samstemte enn før.

Isak var spesielt glad idag, for pga legetimen så fikk han være med pappa på jobb. Jeg tror ikke det er mange som står på badet tidlig en mandagsmorgen og synger “jeg skal på jobb”, men det gjorde altså han. Jeg måtte smile for meg selv der jeg lå i sengen, det er umulig å ikke bli glad når en liten gutt er tilstede.

Jeg fikk ihvertfall tatt vaksinen idag og det er jeg glad for, så nå er jeg forhåpentligvis sikret i noen år. Jeg angrer egentlig på at jeg ikke tok den ifjor, for da kunne jeg kanskje unngått en innleggelse før jul. Men det gikk heldigvis bra mot alle odds, og nå får jeg heller tenke fremover

Handlerunden fikk jeg også være med på etter legebesøket, jeg hadde en sommergave jeg måtte få unna. Men to assistenter er tydeligvis ikke nok, for deler av gaven ble gjenglemt på butikken. Heldigvis var det bare en telefonsamtale som skulle til, ja og en kjøretur for å hente gaven på ny.

Så dagen har vært god tross alt, men humøret kunne vært bedre. Jeg tror jeg trenger ferie, og heldigvis får jeg det ønsket innfridd snart. For etter å ha svart på ørten spørsmål som jeg fikk på mail idag så sprakk det, og nå sitter det et troll i godstolen og freser. Nå tror jeg at jeg må ta meg noe smågodt og roe ned, og kjære, ikveld blir det tidlig kveld (tror jeg)….

5 kommentarer

5 thoughts on “Jeg trenger ferie!!

  1. Ditt lyshårede, nydelige troll…😉( måtte bare !)

    Det er altså ei utrolig fart på dagan dine! Æ blir helt overveldet over alt du får gjort! Æ blir også overveldet over at du holder humøret oppe, selv om hverken den ene og den andre ikke Helt innfrir i dag😉

    Smågodt kan funke godt, det e sikkert! Og no må ferien snart komme, spleisen er passert det magiske 5 tallet, og det er plass tel mer tenke æ🥰

  2. Så flott at du fikk tatt vaksinen i dag. Det er alltid godt med det som er gjort. Høres koselig ut å spise sen kvelds, selv om det straffer seg dagen etterpå🙂 Regner med at det blir godt å reise på ferie 😀Jeg unner deg og dine den turen til Vardø av hele mitt hjerte ♥

  3. Så flott at du fikk tatt vaksinen i dag. Det er alltid godt med det som er gjort. Høres koselig ut å spise sen kvelds, selv om det straffer seg dagen etterpå🙂 Regner med at det blir godt å reise på ferie 😀Jeg unner deg og dine den turen til Vardø av hele mitt hjerte ♥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *