Jeg syns de sa…

Categories Blogg

Så var det skjedd, frykten viste seg og være reell.

“23 personer er nå smittet, og det viser seg at det er en barnehage som er blitt utsatt.

Små barn er nå smittet, våre mest dyrebare er nå under behandling.

Karmøy var første ut, og nå er jeg redd for konsekvensene.

 

Jeg syns nå virkelig de sa, at det ikke skulle være noen fare.

Og nå står de der og prøver så godt de kan, de feier denne hendelsen under teppet,

dette er ikke så farlig likevel.

For de har kontroll, og vi kan slappe av.

 

Imorgen skal Isak i barnehagen igjen, lengre dager er planen.

Ingen kan si om dette er trygt, selv om de vasker hundre ganger.

Selv om Isak har det bra i barnehagen, så sitter jeg med en klump i magen.

Jeg legger meg engstelig hver kveld, og lurer på hva morgendagen bringer.

 

Nå skal skolen også åpne, enda flere barn skal forlate sin trygge sone.

I mens går smitteantallet opp, og jeg kan ikke annet enn å lure.

Det virker ikke som om dette er løsningen, og idag kom det første skrekkeksempelet.

For sånn kan det faktisk gå, vi kan forvente flere tilfeller.

 

Jeg er redd, men mest av alt er jeg forbanna.

Hver dag forbanner jeg denne sykdommen som rammet så hardt,

og nå enda mer enn før.

Ikveld skal jeg be en stille bønn, jeg skal be for oss alle.

For vi trenger englevakt mer enn noen gang, for jeg er redd min egen skygge….

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg syns de sa…

  1. Og enkelte rektorer truer med barnevernet til foreldre som vil holde ungen hjemme litt til fra skolen. Dumt, for det er ikke skoleplikt i Norge. Det er opplæringsplikt, og foreldre har ansvaret for den om ungen skrives ut av skolen. Man er ikke dårlig forelder om man ønsker unngå coronasmitten. Noen er litt mer engstelige enn andre. Det bør en rektor respektere og heller samarbeide med foreldrene, så kanskje de raskere føler seg trygge nok til å sende sitt barn på skolen.

    1. Ja da ville jeg ha anmeldt rektoren, det er helt forkastelig med en slik holdning. Regjeringen har selv sagt at så lenge foreldre gir barna opplæring så kan de holde barna hjemme , jeg blir bare rasende over enkelte altså.

  2. Enig. Englevakt er det vi alle må påkalle nå, ikke minst for å takle angst og frykt. Vi får høre frykt ikke 365 ganger i bibelen. Det er et frykt ikke for hver dag i året det. Jeg trenger hjelp til å la frykt ikke bli en del av meg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *