“Jeg skulle ønske du var hjemme mamma”

Categories Blogg

Selv etter mange samtaler med en liten gutt de siste dagene så skjønte jeg at han var urolig , han kjenner nok på den samme uroligheten som jeg gjør. For selv om vi forklarte at dette slettes ikke var noe farlig , så var tanken på sykehus mer enn nok for en liten gutt. Den minste forandring er nok til at tryggheten forsvinner , mamma skal være hjemme når han kommer fra barnehagen.

Derfor ble jeg så glad i går når jeg så at det ikke gikk så lang tid på sykehuset som jeg trodde , klokken 14.00 kunne jeg kjøre hjem igjen. Jeg hadde advart en liten gutt om at jeg kanskje ikke var hjemme når han var ferdig i barnehagen , for jeg ante jo ingenting. Du kan tro det var en glad gutt som kom løpende inn i går , mamma var jo hjemme jo! Undrende lurte han på om jeg hadde vært på sykehuset i det hele tatt , eller om jeg bare hadde tullet med han.

Han satt ved min side lenge i går ettermiddag , pratet om alt han hadde gjort i barnehagen. Noe som er veldig ulikt han , normalt sett så må vi dra det ut av han. Men det beste var at jeg fikk med meg en frisørtime , nyklippet og stolt kom han imot meg. Jeg utbrøt at jeg trodde han måtte ha vokst en meter under saksa , og da lo en liten gutt og mente at det måtte ha vært en magisk saks.

Men så var det jo det da , mamma måtte opp igjen på sykehuset. Det var som å slå på en bryter , latteren og gleden stilnet på et blunk. Så selv om det var litt i seneste laget så fant vi ut at en liten gutt skulle få følge mamma på sykehuset , vi ville jo gjerne trygge han på at det ikke var noe farlig. Gi han en positiv opplevelse med sykehus , kanskje det ville viske ut litt av det traume han satt med.

Det var en lykkelig gutt som ankom sykehuset med meg i går kveld , han var rask med å krype opp i senga mi når gubben hadde lagt meg tilrette. Det er lenge siden jeg har fått en så god klem som i går , og etter å ha lovet at ja mamma kom hjem igjen så var han strålende fornøyd. Det var så godt for meg å kunne dele en hyggelig stund med han på sykehuset , mammahjerte fikk litt ro over seg. Og selv om det siste han sa var “jeg skulle ønske du var hjemme mamma”, så forlot han meg med et stort smil i går.

En time etter at de hadde forlatt meg begynte meldingene å tikke inn , hele familien sendte melding for å si god natt. Gubben sendte stemningsbilder fra trappa , min datter sendte melding og fortalte at de hadde vunnet fotball kampen , og den ene sønnen lurte på hva vi skulle ha til middag neste dag. Med et smil rundt munnen lukket jeg øynene i går , og det siste jeg tenkte før jeg sovnet var “for en fantastisk familie jeg har”….

7 kommentarer

7 thoughts on ““Jeg skulle ønske du var hjemme mamma”

  1. Rørende ❤️ Fine familien din det ❤️🥰 Flott han ble på håret 👍💙 Lykke til videre på sykehuset Vivian 🥰🌹🌹

  2. Rørende ❤️ Fine familien din det ❤️🥰 Flott han ble på håret 👍💙 Lykke til videre på sykehuset Vivian 🥰🌹🌹

  3. Så flott at dere klarer å snu det og at han fikk en god opplevelse ❤️ Og for et fint bilde av dere i sykehussengen. Det smilet dere begge har på det bilde er så ekte og det oste omsorg og kjærlighet!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *