Jeg skaper mine egne magiske øyeblikk…

Categories Blogg

 

Se hva jeg har fått idag ❤

 

Endelig kom den, pakken som jeg i forrige uke fikk vite var på vei. En hel eske med tulipanløker, ja faktisk ikke mindre enn 150 stykker! Det var rene juleaften når jeg åpnet denne esken i dag , så heldig jeg er som får muligheten til å plante et skaperverk så stort, så idag var det bare å komme seg ut for å sette løkene i jord før det var for sent.

Snakk om å sette assistenten i arbeid, heldigvis var blomster assistenten min på jobb i ettermiddag, hun elsker nemlig å plante, og det er til stor glede for meg. Tenk for et syn dette kommer til å bli til våren igjen, jeg gleder meg allerede! Vi har plantet i blomsterbedet, men også langs alle murkantene rundt om kring , det ble virkelig en fin stund ute idag.

Jeg lever for magiske øyeblikk, og idag har vi begynt prosessen med å skape et. For det kommer virkelig til å bli magisk når disse begynner å spire i alle slags farger til en ny vår, og så er det en fin tanke at disse vil bestå når jeg engang er borte. Da kan mine kjære tenke på meg hver gang en ny tulipan ser dagens lys etter en kald vinter.

Min svigerfar malte blomsterkassen i dag også, så nå er det blitt så fint altså. Nå må jeg bare få min mann til å lage flere kasser oppå muren, slik at vi kan plante flere løker. Jeg elsker dette, og aller helst skulle jeg ha gjort det selv. Men jeg får nøye meg med å piske assistenten rundt , det er nå ikke så aller verst det heller.

 

Travle tider 💜

 

Det kunne faktisk ikke ha passet bedre at denne pakken kom idag, jeg trengte et øyeblikk for meg selv. Ja eller det vil si, jeg trengte å roe ned litt. For med en stor familie så blir det mye rom for en stille stund, og med mange planer på programmet så strekker liksom ikke tiden helt til. Denne uken har jeg hatt to møter, servicemann på besøk, og to kontroller hos legen med barna mine. Neste uke er det barnebursdag for Isak, og så reiser vi til østlandet for ALS seminar.

Innimellom alle planlagte avtaler dukker livet opp, med alle uventede hendelser som det har å by på, som at bilen min måtte inn på verksted for bremsene hang seg opp. I tillegg har jeg alle mailer jeg må besvare og blogginnlegg som skal skrives. Herlighet, jeg jobber jo mer nå enn jeg gjorde som frisk 🤣.

Men jeg ELSKER det, jeg elsker å ha mye å gjøre, elsker enhver utfordring og tar de imot med åpne armer. Da er det ekstra godt når man tar seg en pause, få puste ut litt. Så det var godt å komme seg ut litt idag og gjøre noe helt annet, bare konsentrere seg om å få løkene i jord.

God middag har vi også hatt idag, lettsaltet torsk sto på menyen i dag. Det er ingenting som slår en god fiskemiddag med masse bacon til, en middag helt etter min smak. Det er kun en ulempe med fisk til middag, man blir jo så forbanna trøtt av fisk!! Jeg måtte kjempe meg opp i rullestolen etter middag, ja det var så vidt jeg kom meg ut!!

Nå sitter jeg her lettere henslengt i hvilestolen mens mørket er i ferd med å omringe oss. Men jeg konkluderer med at denne dagen har vært virkelig fin, og jeg er takknemlig for alt vi har fått gjort…

 

Fortsatt god kveld til dere alle 💜

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Jeg skaper mine egne magiske øyeblikk…

  1. Nå inspirerte du meg til å plante tulipaner i hyttehagen min. Hvor bestilte du løkene fra? Og når tenker du det er for seint å plante dem? Ønsker deg en fortsatt fin kveld😘

    1. Jeg skal ikke skryte på meg å ha grønne fingre, men tenker at etter oktober er det nok for sent. Gå inn på nettsiden til Hageland, der er det fantastisk mye fint og de har kampanje på 100 løker i disse dager 😊Jeg gleder meg allerede til neste vår, håper det blir like fantastisk som jeg ser for meg ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *