Jeg ser du er sliten…

Categories Blogg

Jeg så det på deg idag , hele verden bærte du på dine skuldre.
Dine glitrende øyne skinte ikke lenger , et slør av mørke kom til syne.
Du er sliten idag , de kreftene du hadde i går forsvant sammen med den mørke natta.
Jeg ser det på hele deg , bare det å gå over gulvet er et ork.
Plutselig er det som om du oppdager meg , og i et lite øyeblikk ser jeg det.

 

Jeg ser et uttrykk som jeg har sett så mange ganger før , oppgittheten over livet har vendt tilbake.
Likevel smiler du tappert mot meg , uvitende om at jeg ser hva du prøver å skjule.
Du er lei av livet i dag , du er lei av å stadig måtte være sterk.
Jeg ser det på deg , du orker knapt tenke lenger.
Kroppen går på autopilot , men du henger ikke med.

 

Jeg ser hvordan du legger deg ned , jeg kan høre hvordan luften renner ut av deg.
Alt du trenger er ro , alt du vil er å gå og legge deg.
Sove bort all smerte , la drømmene føre deg til et fredelig sted.
Bort fra all lidelse , bort fra all sorg.
Alt du vil er å puste igjen , alt du vil er og få friheten tilbake.

 

Det er da jeg kjenner den kommer , en lydløs blank dråpe kommer til overflaten.
Forbauset ser jeg hvordan den faller ned , og i det den treffer hånda mi går den i oppløsning.
En dråpe for håpløsheten , en dråpe for deg.
Jeg ser du er sliten , og jeg gråter med deg…

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg ser du er sliten…

  1. Så sårt, så vakkert, men så uendelig trist. Ordene dine trollbinder som magiske dråper. Klem fra Synnøve

  2. Så vakkert og sårt, det river i hjertet. Du skriver så godt blir bare dratt inn i magien ♥️♥️🌹☘
    Klem fra Solveig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *