Jeg lever her og nå..

Categories Blogg, Dikt 🌻

Jeg hører trærne blafrer i vinden. Jeg hører fuglene som kvitrer, varsler om en ny vår. Jeg hører en hakkespett i det fjerne, en lett beroligende tromming mot trestammen. Jeg hører barnelatter, yrende barnelatter, den fineste lyden på jord. Jeg lever.. 

Jeg ser de nydeligste farger. Jeg ser hvordan alt blir grønnere. Jeg ser små skjøre blomster komme til liv igjen. Jeg ser et krystall blått hav danse under solstrålene, det skinner som små diamanter. Jeg ser dine øyne lyse mot mine. Jeg lever… 

Jeg puster inn duften av nyklippet gress. Jeg puster inn duften av salt sjø. Lungene mine fylles opp av en frisk nyankommet vår. Jeg puster inn duften av en nyoppspringet rose. Jeg puster inn gjødsel duften på landet, en nydelig duft som bringer frem barndomsminner. Jeg puster inn den deilige duften av deg. Jeg lever… 

Jeg føler den lette vinden ruske i mitt hår. Jeg føler små regndråper mot min panne. Jeg føler solskinnsstråler som varmer mitt kinn. Jeg føler kjærlighet i mitt hjerte. Jeg føler dine lette berøringer, hvordan du stryker meg forsiktig over mitt ansikt. Jeg lever… 

Jeg nyter smaken av små dråper fra en salt sjø. Jeg nyter smaken av kald drikke på en varm vårdag. Jeg nyter roen som senker seg der jeg ligger under solen. Jeg nyter synet av skyene som danser lett over himmelen. Jeg nyter å se små nakne barneføtter som løper i et grønt gress. Jeg nyter synet av deg min kjære. Jeg lever… 

Jeg er takknemlig for livet jeg har fått i gave. Jeg er takknemlig for livet her og nå. Jeg er takknemlig for å få oppleve en ny vår. Jeg er takknemlig for fuglene som synger til meg. Jeg er takknemlig for hver dag med mine barn. Jeg er takknemlig for alle de nydelige menneskene rundt meg. Jeg er takknemlig for deg min kjære. Jeg lever… 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg lever her og nå..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *