Jeg glemte å “banke i bordet”…

Categories Blogg

Jeg kjente det igjen i går kveld, herlighet så teit jeg er! For igår kveld følte meg overmodig, så overmodig at jeg takket ja til litt chips. Det skulle jeg aldri ha gjort, for det medførte at magen igjen begynte å knurre. Det gikk bra helt til klokken 05.00 i dag tidlig, da var det bare å begynne å rope på hjelp.

Heldigvis kom min mann fort til unnsetning, og uten de helt katastrofale følgene ble jeg plassert på toalettet. Men nå sitter jeg altså her med en mage som er misfornøyd, en uheldig start på helgen. Jeg er i det minste glad for at jeg kom meg i barnehagen i går, det gjorde godt for mammahjerte. Nå får jeg heller bruke helgen til å komme meg, og kanskje stå over fredags godteriet i dag . Min mann får i det minste trening igjen, det ble ikke lange pustepausen på han 😅

Rettigheter : tegninger.no

 

Jeg glemte å banke tre ganger i bordet i går, jeg var nok litt rask med å si jeg var frisk. Men “shit happens” som min datter pleier å si, bokstavelig talt i mitt tilfelle 🤣

Over til noe helt annet, jeg tenkte det var på tide å engasjere dere lesere litt igjen. Jeg tenkte og gi dere en anledning til å spørre meg ut litt. Det kan jo hende at dere sitter med spørsmål som jeg ikke har tenkt på, så nå gir jeg dere muligheten. Ingen spørsmål er for dumme eller vanskelig, her er det fritt frem.

Dere må gjerne sende meg anonyme spørsmål dersom dere syns det er vanskelig, jeg tar alle med. Spørsmålene kan dere sende enten her på bloggen, i innboksen til mammapåhjul siden på Facebook, eller på min epost [email protected] kan også søke meg opp på Facebook (Vivian Brosvik) og sende meg en melding.

Jeg tror dette kan være en fin mulighet til å gi dere litt mer innblikk i min hverdag, og samtidig får jeg et innblikk i hva dere lurer på. Så kom igjen folkens, fyr løs. Så skal jeg samle opp spørsmålene og lage et innlegg om det dere lurer på.

Jaja så var det fredag igjen, siste dagen til min forhenværende assistent. Så i dag kjøpte vi kake, de spiste mens jeg så på. Jeg turte ikke prøve engang, det fristet ikke særlig heller. Men det var viktig for meg å markere litt idag, gjøre litt stas på de begge, for det har de fortjent.

Plutselig tittet jeg ned på bikkja og innså at han trengte seg virkelig en klipp. Når jeg var frisk pleide jeg og klippe han selv, han er nemlig verdens enkleste hund å ha med å gjøre. Men ettersom ingen andre i familien ville påta seg ansvaret med å klippe, så ble løsningen hundefrisør. Det beste av alt var at bikkja elsket det, en spaopplevelse for den firbeinte.

Men idag fant min forhenværende assistent ut at hun skulle prøve seg på klipping, og ja, det ble litt av et syn. Stakkars hund, snakk om å bli snauklipt. Man skulle nesten tro at bikkja skulle på en hundeansalt, ikke ett hår igjen på heeele kroppen , til og med halen var snauklipt 🤣

Ett stykk misfornøyd hund😅

 

Trøsten er at vi ikke trenger å klippe han igjen på en stund, utfordringen er å få han med seg på tur, han skjelver før han har kommet seg ut døren. Det spørs om jeg ikke må investere i noen hundeklær til vinteren.

Det ble ihvertfall en humørfylt avslutning på en fredag, aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå ligger vi alle rett ut her, Isak oppå pappaen, jeg under pleddet, og bikkja?? Jo han har søkt tilflukt under varmepumpen, tror rett og slett vi må fyre i peisen….

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *