Jeg fikk så ørene flagret…

Categories Blogg

Gubben kan si hva han vil, men at han er engasjert i bloggen min er det ingen tvil om.

Nettopp det fikk jeg bevis på igår, jeg hoppet nærmest i godstolen når gubben plutselig begynte å brøle.

“Ka i sa#an e dette for noe kjerring” gaulte han plutselig fra hvilestolen, man skulle nesten tro at jeg hadde drept noen.

Forvirret stirret jeg på gubben med store øyne, jeg skjønte ingenting der jeg satt.

 

“Her trosser æ vær og vind for din skyld, og dette e takken æ får”?

Det gnistret av øynene på en finnmarking, hadde blikk kunne drepe så hadde jeg blitt drept minst ti ganger i går kveld.

Ikke skjønte jeg det med vær og vind heller, for ute dalte snøfnuggene loddrett ned og det var ikke et vindpust så langt øye kunne se.

Såpass måtte da en finnmarking tåle, skulle nesten tro han hadde blitt konvertert til Søring på sine eldre dager.

 

Fortsatt skjønte jeg ingenting, hvor mye galt kan en “lam” kjerring egentlig gjøre?

Ganske så mye i følge gubben, for nå hadde kjerringa virkelig gjort det store.

“Nu går æ i streik” furtet gubben, livet var tydeligvis urettferdig.

Du har jo lagt ut feil film på bloggen, ser du ikke igjennom før du legger ut”?

 

Kjerringa hadde tabbet seg ut, her var det bare å legge seg flat og innrømme seg skyldig på alle punkter.

Jeg må nok jobbe hardt for å få tilgivelse, for når du gjør fotografen arg så har du gjort det store.

Et lynkurs i julegaveshopping er utsatt på ubestemt tid, jeg pirker ikke bjørnen mer enn nødvendig.

Så her kommer den filmen jeg egentlig skulle legge ut i går, ja faktisk to filmer for å forsøke å gjøre bot og bedring….

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg fikk så ørene flagret…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *