Jeg er sliten og tom…

Categories Blogg

På søndag fikk jeg beskjed om at min far hadde blitt innlagt på sykehus, han var skikkelig dårlig.
Legene mistenkte at det kunne være hjernehinnebetennelse, og bare ordet var nok til å gi meg frysninger på ryggen. Aldri har jeg følt meg mer hjelpeløs som da, mens min datter hastet av gårde for å kjøre min mor opp på sykehuset ble jeg sittende hjelpeløs igjen. Jeg kunne kjenne hvordan luften gikk ut av meg der jeg satt, bekymringene var mange.

Siden vi ikke visste om det var smittsomt så turte jeg ikke dra på besøk, alt vi kunne gjøre var å vente på prøvesvarene. Det ble en lang ventetid, det ble ikke mye søvn den natta.
Heldigvis fikk vi hyggeligere nyheter på tirsdag, min far var mye bedre og prøvesvarene på hjernehinnebetennelse var negativ. Min far hadde fått lungebetennelse, men nå var han mye bedre.

Nå får han bare komme seg til legen for å ta vaksinen mot lungebetennelse, jeg syns det holder nå.
Jeg tok vaksinen i 2020 etter jeg var innlagt med lungebetennelse, og jeg har ikke hatt det siden.
Takknemligheten over at det ikke var hjernehinnebetennelse var stor, nå kunne vi puste lettet ut alle sammen.
Jeg har ingen problemer med å være syk selv, men å se mine kjære bli syk takler jeg ikke.

I går kjente jeg meg helt tom for krefter, og det har jeg følt på en stund nå.
Jeg er ikke motivet for noe lenger, og jeg tror jeg vet hvorfor. Til tross for at solen skinner så merker jeg at vi går mot mørkere tider, og bare tanken på vinteren gjør meg motløs. Jeg elsker vinteren, men jeg vet at den kan bli fryktelig lang. Spesielt i år siden sommeren har vært så elendig, jeg føler jeg har vært mer inne enn ute i år.

Det hjelper heller ikke på at vi går mot det som nå beskrives som høsten fra helvete, jeg kan ikke si at jeg gleder meg til strømregningen fremover. Så ja jeg ser litt mørkt på tilværelsen akkurat nå, men jeg vet det vil gå over. Jeg vet at det er opp til meg når det kommer til min egen tankegang, så i dag skal jeg ut og gjøre det jeg kan for å bli i bedre humør. Og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre, i dag skal buskene mine få seg et nytt hjem…

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg er sliten og tom…

  1. Det var bra det går bedre med faren din. Og tanken på den nærmeste framtida kan være tung ut fra det vi får presentert i nyhetsbildet, men du har så rett; vi har ansvar for vår egne tanker. Ønsker deg en god torsdag.

  2. Godt det går bra med faren din 😊 Er ikke godt når noen av ens nærmeste blir syk. En kan føle seg hjelpeløs da. Håper du og fine får en fin høst 🍁🍂😊💖

  3. Så godt at faren din ikke hadde hjernehinnebetennelse og at det går bedre med han❤️ Sender deg gode tanker, så du kan bli motivert til høsten og vinteren💕 Det er noe vemodig i det at sommeren er over. Ferien er over og det er slutt på å ha familien rundt seg hele tiden. Man lengter tilbake til de gode minnene. Håper du kan finne glede i å se frem til kommende hyggelige helger, høstferie, juleferie. Klem❤️

  4. Godt at det har gått bra med faren din 🙂 Vaksiner er ikke dumt nei!

    Å snu tankene er ofte trasig – men når de er snudd er alt såre vel <3 klem og gode ønsker inn i den nye dagen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *